Firefox 3.6.3 och flashplugin-installer från Ubuntu Tweak har funkat till uppgraderingen till 10.04. Ja, den fungerar nu också direkt efter installationen, men så snart jag stänger Firefox och startar om så funkar det inte, t ex YouTube.
Jag får installera om Flashplugin64-installer varje gång jag vill spela upp en YouTube-snutt.
Innan någon frågar, så har jag provat med och utan Flashblock. Det gör ingen skillnad.
Filen libflashplayer.so hamnar i /var/lib/flashplugin-installer Det blir en kedja av länkningar dit.
Jag kan inte se att något ändras i länkar efter att jag startar om Firefox eller installerar om.
Någonstans måste det finnas en temporär länk eller fil som tas bort då man stänger Firefox.
Jag har provat att lägga libflashplayer.so i /usr/lib/mozilla/plugins. Den finns ju kvar då jag stänger och startar Firefox, men lik förbaskat måste jag ominstallera med Flashplugin64-installer för att det skall funka igen.
Det gick ju med Karmic. Vad är det som jag gör fel?
Flashpluging försvinner löst
Flashpluging försvinner löst
Senast redigerad av 1 gorade, redigerad totalt 8 gånger.
Re: Flashpluging försvinner
Hmm...tror jag har hittat orsaken själv. Har /home på egen partition och där finns ju bland annat .mozilla/plugins kvar sedan tidigare. Där låg en libflashplayer.so
När jag tog bort den så överlever konfigurationen omstart.
Gissar att vid nyinstallationen så hittar Firefox den nya libflasplayer.so men vid omstart båda eller den gamla.
Någon som vet bättre?
Jag kallar i alla fall detta för löst
När jag tog bort den så överlever konfigurationen omstart.
Gissar att vid nyinstallationen så hittar Firefox den nya libflasplayer.so men vid omstart båda eller den gamla.
Någon som vet bättre?
Jag kallar i alla fall detta för löst