Hej!
Sedan jag uppdaterade från 9.10 till 10.04 har jag fått problem med processorn. Den går för fullt, hela tiden. Conky och systemövervakaren säger samma sak. Jag kör standardinställningar överallt grafikmässigt. Det spelar ingen roll hur lite jag egentligen belastar processorn, med enbart chromium kör den fortfarande 100 %, även fast systemövervakaren säger att sammanlagd processoranvändning från processerna är högst 10 %. Nu har den lugnat sig lite med ligger ändå konstant på cirka 90 %.
Datorn är en laptop, compaq CQ61 med intel-inside, singel-core på 2.2 Ghz.
Har sett att det finns en del trådar om processoranvändning men de flesta är ganska inaktuella så finns det någon som kan ha en idé över hur jag ska gå vidare, vad för typ av felsökning kan jag göra?
Tack så mycket,
\\Albin
CPU - 100% konstant. Ubuntu 10.04, Intel 2,2 Ghz singel.
Kategoriregler
I detta forum diskuterar vi Ubunturelaterade hårdvarufrågor. För allmänna frågor om (fysisk) hårdvara se:
Hårdvara som Hårdvara
I detta forum diskuterar vi Ubunturelaterade hårdvarufrågor. För allmänna frågor om (fysisk) hårdvara se:
Hårdvara som Hårdvara
-
- Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
Re: CPU - 100% konstant. Ubuntu 10.04, Intel 2,2 Ghz singel.
Systemövervakaren brukar snacka skit. Öppna istället en terminal och kör
Bör visa vilket program som hoggar processorn
Kod: Markera allt
-
- Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
Re: CPU - 100% konstant. Ubuntu 10.04, Intel 2,2 Ghz singel.
Nämen! Det var ju BOINC som låg och analyserade data från SETI i bakgrunden och således inte alls Ubuntus felm!rage skrev:Systemövervakaren brukar snacka skit. Öppna istället en terminal och körBör visa vilket program som hoggar processornKod: Markera allt

Hoppas jag hittade några utomjordingar.
Tack för hjälpen, nu har processorn återgått till sin normala nivå.
\\Albin