Ett enda störigt problem med Lucid och det är att enbart notify-osd slukar 300MB RAM vilket är sjukt mycket.
Rätta mig om jag har fel men man borde klara sig finfint med bara libnotify, eller?
Notify-OSD, minnesläcka?
- Dagon^
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Notify-OSD, minnesläcka?
JAG ÄR INTE FADDER LÄNGRE
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Re: Notify-OSD, minnesläcka?
Min notify-osd tar 4.8Mb...Dagon^ skrev:Ett enda störigt problem med Lucid och det är att enbart notify-osd slukar 300MB RAM vilket är sjukt mycket.
Rätta mig om jag har fel men man borde klara sig finfint med bara libnotify, eller?

Känns som din notify-osd utvecklat ai och snart kommer ta över världen sett till storleksskillnaden...

>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
- Dagon^
Den tar inte över så mycket, jag tog livet av den precisfarmfield skrev:Min notify-osd tar 4.8Mb...Dagon^ skrev:Ett enda störigt problem med Lucid och det är att enbart notify-osd slukar 300MB RAM vilket är sjukt mycket.
Rätta mig om jag har fel men man borde klara sig finfint med bara libnotify, eller?![]()
Känns som din notify-osd utvecklat ai och snart kommer ta över världen sett till storleksskillnaden...

- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Mord är inte speciellt 'ubuntu', du...Dagon^ skrev:Den tar inte över så mycket, jag tog livet av den precisfarmfield skrev:Min notify-osd tar 4.8Mb...Dagon^ skrev:Ett enda störigt problem med Lucid och det är att enbart notify-osd slukar 300MB RAM vilket är sjukt mycket.
Rätta mig om jag har fel men man borde klara sig finfint med bara libnotify, eller?![]()

Men är det seriöst ett återkommande problem? Låter inte alls kul...
>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
Jo ett mord kan lösa mycket.......
Panelen inkl hjälpappletsen startar då om.... det ligger även 2 uppdateringar och skräpar i Lucids proposed arikiv, har inte kollat in detaljerna.

Kod: Markera allt
killall gnome-panel
Panelen inkl hjälpappletsen startar då om.... det ligger även 2 uppdateringar och skräpar i Lucids proposed arikiv, har inte kollat in detaljerna.
- Dagon^
Jag dödade notify-osd och nu håller den sig på 2.7MiB