Jag har haft problem med gnome-meny-raden sedan jag uppgraderade till 10.4.
Det började med att en del ikoner på raden dubblerades, för att bli av med de extra ikonerna provade jag att högerklicka och välja "ta bort från panel", men då försvann hela menyraden, det verkar inte gå att få tillbaks den med högerklicksmenyn och det riktigt jobbiga är att jag inte kommer åt program och inställningar på vanligt sätt. För att få igång firefox och skriva det här inlägget, var jag tvungen att gå till filsystemet och leta, där hittade jag till slut Firefox i 'usr/bin'-mappen.
Har någon ett tips?
Huduvud-meny [LÖST]
Re: Huduvud-meny
Högerklicka på panelen och välj "Lägg till.." och sedan "Menyrad". För att redigera alternativ i menyn högerklickar du på menyraden och väljer "Redigera menyer".
Edit: Läste inlägget en gång till och jag tror jag missförstod dig. Visa en bild istället.
Edit: Läste inlägget en gång till och jag tror jag missförstod dig. Visa en bild istället.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
-
- AVREGISTRERAD
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Fick själv ett liknande problem och jag installerade om och problemet försvann tror att det är svårt att få någon riktig ordning på detta problem för dig visst du kan sitta och trixa in genvägar i panelen en efter en men en snabbare lösning är ominstallation.
Ok, jag jag har nu fått tillbaks de viktigaste panelerna, men problemet är att jag har glömt hur raden brukar se ut, finns det inget sätt att "återställa" alltihop?
Testa att gå in i konfigurationsredigeraren och kolla i /apps/panel/general. där kanske du kan ändra nåt.
System -> Inställningar -> Huvudmeny Gå till Systemverktyg och bocka i Konfigurationsredigerare.
Konfigurationsredigeraren ligger nu under Program -> Systemverktyg
Testa!
System -> Inställningar -> Huvudmeny Gå till Systemverktyg och bocka i Konfigurationsredigerare.
Konfigurationsredigeraren ligger nu under Program -> Systemverktyg
Testa!
Jag är nöjd så, tack för hjälpen!