Ubuntu Lucid Lynx 10.04 LTS
Jaha då har de lagt till en social nätverks "app?"(en pratbubbla) brevid login namnet. Jag vill inte ha en sådan. Men om jag försöker att ta bort den så försvinner Log out/switch user knappen med. Finns det något sätt att dölja den utan att ta bort shutdown knappen?
ULL10.04 Hur bli av med MeMenu ikon men behålla Shutd?[LÖST]
ULL10.04 Hur bli av med MeMenu ikon men behålla Shutd?[LÖST]
Senast redigerad av 1 vedix, redigerad totalt 1 gånger.
- xtr3m3
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Re: ULL10.04 Hur bli av med MeMenu ikon men behålla Shutdown
Bara att ta bort den och lägga till "Stäng av..." istället. Vill du även ha en logga ut så är det bara att lägga till "Logga ut..." 
Går även att lägga till "Användarväxlare" för att växla mellan användare på datorn.

Går även att lägga till "Användarväxlare" för att växla mellan användare på datorn.

Så MeMenu och Shutdown sitter oskiljaktigen tillsammans.
Visst jag kan lägga till en "stäng av" knapp, men den ser inte ut som orginal knappen, sen så blir det ju en massa knappar om jag ska ersätta alla kommandon som finns i orginal "stäng av
Jag gillar drop down menu funktionen i orginalet.
Allt jag skulle vilja är att stycka av MeMenu delen.
Det är konstigt tycker jag att de har satt ihop dessa, MeMenu är det ju knappast inte alla som vill ha/använda sig utav.
Visst jag kan lägga till en "stäng av" knapp, men den ser inte ut som orginal knappen, sen så blir det ju en massa knappar om jag ska ersätta alla kommandon som finns i orginal "stäng av
Jag gillar drop down menu funktionen i orginalet.
Allt jag skulle vilja är att stycka av MeMenu delen.
Det är konstigt tycker jag att de har satt ihop dessa, MeMenu är det ju knappast inte alla som vill ha/använda sig utav.
Avinstallera paketet indicator-me i Synaptic, eller via terminalen med
Logga ut och in igen 
Kod: Markera allt
sudo apt-get remove indicator-me

Detta fungerade utmärkt.Bowmore skrev:Avinstallera paketet indicator-me i Synaptic, eller via terminalen medLogga ut och in igenKod: Markera allt
sudo apt-get remove indicator-me
MeMenu ikonen försvann. Nu ser det rent och stiligt ut.
Tusen tack.
Re: ULL10.04 Hur bli av med MeMenu ikon men behålla Shutd?[L
Jag skulle vilja ställa en liten följdfråga.
Ska försöka och synka mina mailcontacts Ubuntu One men,,,
När jag tog bort MeMenu ikonen, så försvann även "Ubuntu One" preferences som låg i samma dropdown meny. Någon som vet hura jag kan komma åt den utan MeMenyn.
När jag tog bort MeMenu ikonen, så försvann även "Ubuntu One" preferences som låg i samma dropdown meny. Någon som vet hura jag kan komma åt den utan MeMenyn.
Re: ULL10.04 Hur bli av med MeMenu ikon men behålla Shutd?[L
Efter lite detektivarbete så fann jag den i System>Preferences>Ubuntu Onevedix skrev:Jag skulle vilja ställa en liten följdfråga.

/vedix