Jag har plötsligt tappat bort ikoner längst upp till höger på skrivbordet (ubuntu 9.10). T.ex. kan jag nu inte hitta mina nätverksamsnlutningar. Ubuntu försöker välja någon som hamnar högre upp i listan alfabetiskt, än min egen. Hur väljer
jag min egen? Hur får jag tillbaka de där valen i raden högst upp (bluetooth, internetsnanslutningar m.m.? Och varför
hände detta? Jag har mig själv veterligen inte gjort något som borde orsaka detta.
Tappat bort ikoner
- mcNisse
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Re: Tappat bort ikoner
Tjena
Det låter som du har tappat bort systtrayen, sry kan inte det svenska namnet. Och eftersom jag inte kör gnome så vet jag inte hur du gör för att lägg atillbake den heller. MEN jag skull testa att högerkliga på panelen och leta efter ett alternativ att skapa eller lägga till saker.
Det låter som du har tappat bort systtrayen, sry kan inte det svenska namnet. Och eftersom jag inte kör gnome så vet jag inte hur du gör för att lägg atillbake den heller. MEN jag skull testa att högerkliga på panelen och leta efter ett alternativ att skapa eller lägga till saker.
- Ulsak
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
högerklicka i panelen-> välj Lägg till-> välj Notifieringyta ( ge gärna återkoppling hur det går)
- Fronk
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Tack, Ulsak! Det funkade. 

- Ulsak
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
ja, då markerar vi det som löst.