Jag ber er alla nu om en diskussion som håller sig till ämnet och jag välkomna alla konstruktiva tankar och förslag.Sista gången att jag ta upp mitt älsklings-ämne. Jag har några förslag för att uppnå en enastående Ubuntu-gemenskap i Sverige. Högst upp står den officiella webbplatsen http://ubuntu-se.org som organisatör. Deras portal borde vara en plats, där det hänvisas till alla platser där nybörjare och erfarna användare kan få hjälp med Ubuntu-relaterade problem samt kan läsa senaste nytt inom Ubuntu / Linux. Jag anser att just detta är en Loco:s huvuduppgift. Förrutom nedladdnings-länkar och en allmänt beskrivning vad Ubuntu är, borde det finnas en lista där alla webbplatser inklusive bloggar finns med. Ingen medlem i det ena forumet borde känna sig obehaglig för att han/hon är med även i det andra. För att alla vi har samma mål. Nämligen Ubuntu. Några av oss entusiaster hamnade i ett krisläge med varandra. Minst sagt. Och jag själv fanns mitt i det hela. Vad jag gör nu är att försöka glömma allt om alla ni andra också kan göra det. Låt oss äntligen gemensamt jobbar för en stor Ubuntu-gemenskap i Sverige som är värd namnet !
Peter