Ang: Pressrelease utskickad

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
Användarvisningsbild
cthulhu

Ang: Pressrelease utskickad

Inlägg av cthulhu »

Angående (den tråden är låst va?):
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=38&t=47789
Bra(!), men hade även varit bra med ett par rader om vilka som använder det, tex. Myndigheter, mm. Det finns ju de som har en rätt märklig inställning till detta som framgår av detta märkliga/sinnessjuka brev:
http://linuxlock.blogspot.com/2008/12/l ... -back.html
Men om man nämner att tex Malmö Stadsbibliotek, Polismyndigheter (tror jag) mm, har börjat gå över till Linux, mm, så kanske det kan få folk att sänka garden något och inse att det inte är någon rabiat organisation.

Sedan är jag smått perfektionistiskt lagd av mig och hade gärna sett att det korrekturlästs av andra, eller lagts ut här för luftning innan det skickas iväg, så kan man undvika tex:
man känner sig otrygg på vid datorn.
Men som sagt, skitbra gjort ändå! :)
Användarvisningsbild
Lao Tzu
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Re: Ang: Pressrelease utskickad

Inlägg av Lao Tzu »

Jo, visst hade det bra att nämna vilka mer som använder det. Tänkte faktiskt inte på det. Däremot tycker jag nog inte att den hade behövt luftas i forumet. Det hade bara blivit kaos och diskussioner. Däremot om administrationen hade kollat lite extra.

Sen måste jag i ärlighetens namn också ge CryingFreeman en stor del av äran för texten. Jag har i själva verket bara tagit hans gamla pressrelease från Karmic och reviderat den något.

(Ber dessutom om ursäkt för felskrivningen. Jag hatar också skrivfel men det är svårt att se dem i sin egen text.)
"Hennes skithus är som min toalett." - Anna Anka

(&?)
Användarvisningsbild
cthulhu

Inlägg av cthulhu »

Det hade bara blivit kaos och diskussioner
inte helt otänkbart, hehe..
Jag har i själva verket bara tagit hans gamla pressrelease från Karmic och reviderat den något
Inget fel i det. För Maverick Meerkat blir det ännu lite bättre, förmodar jag.
Användarvisningsbild
Lao Tzu

Inlägg av Lao Tzu »

cthulhu skrev:
Jag har i själva verket bara tagit hans gamla pressrelease från Karmic och reviderat den något
Inget fel i det. För Maverick Meerkat blir det ännu lite bättre, förmodar jag.
Absolut! Då kan vi kanske komma ihåg att säga vilka som har gått över till GNU/Linux. (Har vi tur kanske vi tillochmed kan använda det mer korrekta om än något klumpigare "GNU/Linux" plus att många redan använder Ubuntu. :P )

(&?)
Användarvisningsbild
cthulhu

Inlägg av cthulhu »

8-10 miljoner användare vill jag minnas att jag läste?

Det är möjligtvis inte så att man skulle kunna lägga in det som någon slags "att-göra" inför Maverick Meerkat, redan nu, annars blir det väl bortglömt, kanske...

EDIT: Stavning ironiskt nog... ::)
Senast redigerad av 1 cthulhu, redigerad totalt 21 gånger.
Användarvisningsbild
Lao Tzu

Inlägg av Lao Tzu »

Jo, visst låter 10 miljoner användare mycket men se det i relation till hur många av världens datoranvändare vi inte har. Det är fortfarande vanligt att människor inte vet vad 'operativsystem' syftar på (de borde åtminstone kunna koppla ihop det med Windows men nej). Ska inte tjata mer om sånt här. En kom-ihåg till nästa PR låter klokt.

(&?)
Användarvisningsbild
cthulhu

Inlägg av cthulhu »

Nu finns ju liknande diskussioner annorstädes här på forumet, men detta var ju en schyst länk.
http://www.focus.com/fyi/information-te ... ot-expect/
(Google, Amazon, CERN, Wikipedia, var väl inte helt oväntat)

Visste inte att hela det ryska skolväsendet har konverterat till linux, det är ju fantastiskt! De är väl en 120 miljoner i Ryssland, så där finns ju en grogrund. Apropå ingenting...
Användarvisningsbild
Kirill
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Kontakt:

Inlägg av Kirill »

cthulhu skrev:Nu finns ju liknande diskussioner annorstädes här på forumet, men detta var ju en schyst länk.

Visste inte att hela det ryska skolväsendet har konverterat till linux, det är ju fantastiskt! De är väl en 120 miljoner i Ryssland, så där finns ju en grogrund. Apropå ingenting...
Så sant sant så sant ;D

Men när det gäller Polisen så är deras nätverk VÄRLDENS största Cisconätverk enligt min Ciscolärare ;D Men vad det har på klienterna vettefasen...
Webmaster för
Cracker.se Linux, IT-säkerhet, Mac & Boxee Box!

Mina guider
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=19&t=56551
Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Användarvisningsbild
Ulsak
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av Ulsak »

Ja, det ska nämnas att vi har kortremissat detta förslag på inom admin o ledningen. Alla tyckte att det ett bra förslag. Varför uppfinna hjulet två ggr. Och jag är hyfsat överhopad med en massa bollar i luften. Om jag tappar nån enstaka på vägen hoppas jag på förlåtelse.
Användarvisningsbild
Rag3Rac3r
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Kontakt:

Inlägg av Rag3Rac3r »

Utanför ämnet:
Pontus Öhman skrev:
cthulhu skrev:Utanför ämnet: Nu finns ju liknande diskussioner annorstädes här på forumet, men detta var ju en schyst länk.

Utanför ämnet:

Så sant sant så sant ;D

Men när det gäller Polisen så är deras nätverk VÄRLDENS största Cisconätverk enligt min Ciscolärare ;D Men vad det har på klienterna vettefasen...
Utanför ämnet:

Lite pessimistisk...
Med tanke på hur RAKEL funkar, och hur polisen strular: Windows
Natural laws have no pity ~~ Quis custodiet ipsos custodes?
Användarvisningsbild
Lao Tzu

Inlägg av Lao Tzu »

Ulsak skrev:Ja, det ska nämnas att vi har kortremissat detta förslag på inom admin o ledningen. Alla tyckte att det ett bra förslag. Varför uppfinna hjulet två ggr. Och jag är hyfsat överhopad med en massa bollar i luften. Om jag tappar nån enstaka på vägen hoppas jag på förlåtelse.
Du är ursäktad. Alla kan vi råka förbise ett och annat misstag något (om inte skulle ju misstagen aldrig uppstått från första början). Nu får vi hoppas att nån vill skriva om oss också. :)

(&?)
Rune.K

Inlägg av Rune.K »

Jag tycker att ni har fått fram en mycket bra pressrelease!

Min enda synpunkt är att det kanske är dags att byta ut Linux mot GNU/Linux i nästa pressrelease.

Det vore intressant att få reda på vilka som publicerar pressreleasen, dvs de medier som fått den skickad till sej.
Kan tänka mej att ni som jobbat med pressreleasen har koll på det...
Användarvisningsbild
Ulsak

Inlägg av Ulsak »

98 presskontakter har fått denna information
Användarvisningsbild
cthulhu

Inlägg av cthulhu »

Hade ju varit intressant om någon av de "stora" tidningarna uppmärksammar det:
Dagens Nyheter, Svenska Dagbladet, Göteborgsposten, Sydvenska Dagbladet, Dagens industri, Ny teknik, mm.

Skickade ni till "Hänt i veckan", "Amelia" och "se & hör" också? ;D
Rune.K

Inlägg av Rune.K »

Ulsak skrev:98 presskontakter har fått denna information
Det vore väldigt intressant att få reda på vilka av de presskontakterna som verkligen publicerar pressreleasen!
Användarvisningsbild
Lao Tzu

Inlägg av Lao Tzu »

Rune.K skrev:Jag tycker att ni har fått fram en mycket bra pressrelease!

Min enda synpunkt är att det kanske är dags att byta ut Linux mot GNU/Linux i nästa pressrelease.

Det vore intressant att få reda på vilka som publicerar pressreleasen, dvs de medier som fått den skickad till sej.
Kan tänka mej att ni som jobbat med pressreleasen har koll på det...
Jag valde medvetet att inte använda GNU/Linux då jag inte hade datortidningar (eller liknande i åtanke). För folk som är "duktiga på datorer" när de kan arbeta i både Windows och Mac och dessutom har hört talas om Linux blir det märkligt när vi presenterar ett GNU/Linux-OS. Därmed har jag inte sagt att 'GNU/Linux' bör dö sotdöden och att vi för alltid ska kalla det 'Linux'. Ett steg i taget. När folk vet vad Linux är (mer än "nåt datanördar håller på med") får de på köpet kunskapen om varför 'GNU' borde vara med. I takt med att Linux växer kommer även namnet GNU/Linux bli mer använt. Det är i alla fall vad jag tror. Det är inte alltid rätt att köra på principen om att rätt ska vara rätt. :P

Edit: Fixade citattecken kring "duktiga på datorer" för att förtydliga min poäng.
Senast redigerad av 1 Lao Tzu, redigerad totalt 21 gånger.

(&?)
Användarvisningsbild
cthulhu

Inlägg av cthulhu »

Håller med dig där om GNU/Linux Lao Tzu.
Det vore väldigt intressant att få reda på vilka av de presskontakterna som verkligen publicerar pressreleasen!
Det är väl lätt fixat med en tråd? typ "Var har ni sett 10.04 uppmärksammad någonstans?"
Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Rune.K skrev:Min enda synpunkt är att det kanske är dags att byta ut Linux mot GNU/Linux i nästa pressrelease.
Ubuntu använder termen Linux, inte GNU/Linux. Visst kan vi 'bryta' mot det, för mig spelar det ingen roll så, men Ubuntu Linux heter det enl. Ubuntu själva.
Användarvisningsbild
Ulsak

Inlägg av Ulsak »

cthulhu skrev:Hade ju varit intressant om någon av de "stora" tidningarna uppmärksammar det:
Dagens Nyheter, Svenska Dagbladet, Göteborgsposten, Sydvenska Dagbladet, Dagens industri, Ny teknik, mm.

Skickade ni till "Hänt i veckan", "Amelia" och "se & hör" också? ;D
ICA-kuriren är en av tidningarna som fått det. Diverse teknikmagasin förstås och hoper landsortstidningar som Nya Wermlandstidning, Nerikes Allehanda mm
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Sverige"