Vi genomför nu en mycket liten privat beta test av Peppermint OS. Vi kommer att bjuda in fler och fler deltagare till testet under de kommande 2-4 veckorna. Snart, och förhoppningsvis mycket snart, kommer Peppermint OS vara tillgängliga för alla och vi är super glada över det.
Källa: /Team Peppermint
Att installera Peppermint OS, är inte omöjligt.
Har du redan en Lubuntu Lucid installation på din dator är det möjligt att förändra din Lubuntu Lucid till Peppermint OS. Du måste först hämta ner följande .deb fil med en nyckel till Peppermint OS förråd
https://launchpad.net/~kendalltweaver/+ ... /+packages och installerar nyckeln. Du lägger till följande källa till software sources ppa:kendalltweaver/peppermint Sedan kan du markera följande paket för total avinstallation lubuntu-plymouth-theme, lubuntu-default-settings, lubuntu-artwork, lubuntu-desktop. Du markera alla nya paket för installation i det nya förrådet peppermint. Om Synaptic vill avinstallera lxde-core, markerar du lxde-core för ominstallation. Allt det här gör du med Synaptic. Det är önskvärt att användaren av beskrivningen har bra eller avancerade kunskaper om verktyget/applikationen Synaptic. Sedan startar du om datorn.
Valfritt är följande: Jag använder mig inte av pcmanfm2. Jag använder i stället av PCMan File Manager 0.5.2.
Vad Peppermint OS har lånat av Mint är främst konfigurations filer/inställningar.
Den här metoden genomförs med hjälp av ”synaptic” Den här beskrivningen innehåller all den information som är nödvändig för ett korrekt utförande.
Jag tar inget ansvar för eventuella fel som kan uppstå vid ett felaktigt förfarande.
Lycka till och hoppas du blir nöjd.
/PP
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah