Plymouth?
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Plymouth?
Jag har tappat den grafiska biten av Plymouth och har istället fått nån slags textversion av uppstarten...
But why?
But why?
>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
- Ulsak
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Re: Plymouth?
aargh, just när man började fatta mod för att göra en dist-upgrade.. *fegar ur igen*
- farmfield
- Kontakt:
Eh? För att jag tappat det grafiska i boot? Ja det var ju nåt att fega ur över också...Ulsak skrev:aargh, just när man började fatta mod för att göra en dist-upgrade.. *fegar ur igen*

jo du bytte väl kärna..........farmfield skrev:Jag har tappat den grafiska biten av Plymouth och har istället fått nån slags textversion av uppstarten...
But why?

- farmfield
- Kontakt:
Aah, nä, har inte bootat om än... Men har iof bytt kärna till .33 tidigare... Är det därför?pun skrev:jo du bytte väl kärna..........farmfield skrev:Jag har tappat den grafiska biten av Plymouth och har istället fått nån slags textversion av uppstarten...
But why?
Finns det nån lösning?
- Pink Panther
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Jag tror de jobbar för hög tryck med Plymouh. Men det ordnar sig säkert. Jag har inte tappat något. Men det är definitivt inte rätt upplösning på den grafiska bilden vid uppstart och avslut.
/PP
/PP
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Linux Mint 18 Sarah
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ähh, var inte mesig! Dä ä bar å åk!Ulsak skrev:aargh, just när man började fatta mod för att göra en dist-upgrade.. *fegar ur igen*

På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

- Pink Panther
Jag har också bytt kärna till Linux 2.6.34-999-generic (i686). Jag har samma fenomen som farmfield. Vad tror ni om det här? Skall man avvakta nu till att disten har kommit fas med den kärnan jag har för närvarande?
/PP
/PP
Linux Mint 18 Sarah
Linux Mint 18 Sarah
- farmfield
- Kontakt:
Inga prob's med grafisk Plymouth så länge man använder 2.32.2x.xxx men ovanför det får man textbaserat... Jag kör hellre kärna 34.xxx än den äldre eftersom burken känns rappare och hur ofta bryr jag mig om hur det ser ut när maskinen bootar liksom? Det gäller 30 sekunder... 

Finns paketeten
plymouth-theme-ubuntu-logo och
plymouth-theme-text kvar? Om inte så torde du vilja (åter)installera dem.

- Pink Panther
Ja! Den är rappare, så är det. Jag kan stå ut med lite kladd vid uppstarten.farmfield skrev:Inga prob's med grafisk Plymouth så länge man använder 2.32.2x.xxx men ovanför det får man textbaserat... Jag kör hellre kärna 34.xxx än den äldre eftersom burken känns rappare och hur ofta bryr jag mig om hur det ser ut när maskinen bootar liksom? Det gäller 30 sekunder...
/PP
Linux Mint 18 Sarah
Linux Mint 18 Sarah
- Pink Panther
Så enkelt är det inte "andol". Men tack ändå för rådet. Det här ställer inte till med några stora problem för mig, "hur ofta bryr sig man med hur det ser ut när maskinen bootar". Det är en omfattande prestanda höjning i mitt fall med Linux 2.6.34-999-generic (i686).andol skrev:Finns paketetenplymouth-theme-ubuntu-logo och
plymouth-theme-text kvar? Om inte så torde du vilja (åter)installera dem.

/PP
Linux Mint 18 Sarah
Linux Mint 18 Sarah
Varför kör du RC1, den gamla fossilen? RC5 är den som gällerPink Panther skrev: Så enkelt är det inte "andol". Men tack ändå för rådet. Det här ställer inte till med några stora problem för mig, "hur ofta bryr sig man med hur det ser ut när maskinen bootar". Det är en omfattande prestanda höjning i mitt fall med Linux 2.6.34-999-generic (i686).![]()

http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.p ... 40#p385491
Gammalt junk....Bowmore skrev: Varför kör du RC1, den gamla fossilen? RC5 är den som gäller![]()
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.p ... 40#p385491

Kod: Markera allt
plun@plun-laptop:~$ uname -a
Linux plun-laptop 2.6.34-1-preempt #4~oga1-Ubuntu SMP PREEMPT Fri Apr 23 02:04:22 UTC 2010 x86_64 GNU/Linux

--------------------------------
999-kärnan är då det dagliga Mainlinebygget....
http://kernel.ubuntu.com/~kernel-ppa/ma ... y/current/
Där fick jag så jag tegpun skrev: 999-kärnan är då det dagliga Mainlinebygget....
http://kernel.ubuntu.com/~kernel-ppa/ma ... y/current/