Samsung R580

Användarvisningsbild
pun
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Samsung R580

Inlägg av pun »

Info:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=547971

Intel Core i3
GeForce GT 330M
500 GB hårddisk
RAM-minne 4 096 MB

Skippade Swappen eftersom det blev 4 partitioner, har inte undersökt detaljerna...

Bild

Bild
Användarvisningsbild
SlamsornasKung
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Samsung R580

Inlägg av SlamsornasKung »

Och hur fungerar själva burken?

Hälsningar,

SK
HP NC2400 - Ubuntu 10.04 • Fujitsu Siemens AmiloM7400 - Arch Linux • HP/Compaq Mini 110C - Ubuntu 10.04
CryingFreeman skrev:[…] Ubuntu är och förblir en meritokrati, inget demokratiskt experiment där alla får säga vad som helst till vem som helst, hur som helst.
Användarvisningsbild
pun

Inlägg av pun »

SlamsornasKung skrev:Och hur fungerar själva burken?
Jo idag hade jag tid att undersöka allting och det funkar lysande..... ;)

Kör Lucid Beta 2 för närvarande plus lite mer experiment. 8)

Tom webkameran funkade out-of-the box.........

nVidias drivare aktiverade ua

Klart råstark processor, kör 64bits Ubuntu.

(En I5 modell var även på ingående till On-Off)
botulinus
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av botulinus »

Är själv ägare till en. Då jag hade 9.10 på den kopplade wlanet ned sig hela tiden. Ungefär efter 20min och sedan med slumpmässiga intervaller.
Blåste ned 10.04 för att prova, och det fungerar fläckfritt!

Är det måhända en bugg i ath9k för 9.10? Vidare är jag ägare till en NC10 (samsung) och kör 9.10 utan problem.

/B
Användarvisningsbild
pun

Inlägg av pun »

Jo jag köpte min för ett par månader sedan och det blev 10.04 direkt och jag är mycket nöjd med Laptopen. ;)

Det finns numera även en I5 modell att köpa men är lite väl dyr kanske.

Jag bytte även till en SSD disk, Intel X25 och det blev rena raketen.... plus att jag blev helt Windows-fri... >:D
Skulle det bli nåt akut Windows-behov så får man väl montera tillbaka orginaldisken... :P
botulinus

Inlägg av botulinus »

pun skrev:Jo jag köpte min för ett par månader sedan och det blev 10.04 direkt och jag är mycket nöjd med Laptopen. ;)

Det finns numera även en I5 modell att köpa men är lite väl dyr kanske.

Jag bytte även till en SSD disk, Intel X25 och det blev rena raketen.... plus att jag blev helt Windows-fri... >:D
Skulle det bli nåt akut Windows-behov så får man väl montera tillbaka orginaldisken... :P

Min första åtgärd med min var att blåsa ned 10.04 32bit i den. Jag partitionerade om disken så återställaren försvan med MS :-X . Lite problem hade jag med den konfigurationen,
ty mus, och tangentbordet hängde sig helt slumpmässigt. Läste runt på nätet lite, var visst ngn bugg i x.org?! Så kan man ju inte ha det, så det åkte ut. Prövade lyckan med 9.10 32bit. Då fungerade allt! Nästan. Wlanet kopplade ned sig lika slumpmässigt som den hängt sig tidigare :'( Så kul dilemma! Trodde först det var fel på hårdvaran, ned till Ullared (netonnet), men det var inget fel ??? Så nu är jag lycklig ägare/användare av 10.04 64bit. Är hängbuggen fixad/berör den bara 32bit versionen? Jag fattar ingeting!

Kollade lite på vad en SSD kostar, ganska dyra :-[
Användarvisningsbild
pun

Inlägg av pun »

Jag vet inte om buggen för jag kör aldrig 32-bitar nuförtiden.

Angående SSD så hade jag lånat ut pengar till skattmasen som kom nu... kunde man lyxa till det med en SSD.. ;)
Har inte bestämt om jag ska ha den kvar i Laptopen eller köra den med stationära burken.

Under 15 sekunder numera när jag bootar..
Bild
botulinus

Inlägg av botulinus »

pun skrev:Jag vet inte om buggen för jag kör aldrig 32-bitar nuförtiden.

Angående SSD så hade jag lånat ut pengar till skattmasen som kom nu... kunde man lyxa till det med en SSD.. ;)
Har inte bestämt om jag ska ha den kvar i Laptopen eller köra den med stationära burken.

Under 15 sekunder numera när jag bootar..
Bild
Ja då finns det ju deg ;D Klockade min, 37sec tog det till inllogningsrutan, ganska hyggligt.
Skriv svar

Återgå till "Bärbara datorer"