Vill bara nämna förljande om någon söker i forumet:
Installera usb-modeswitch, starta om datorn och läggtill modemet via 3g-wizarden som finns tillgänglig.
Inget annat behöva.
//fredrik
Huawei e1550 10.04 [LÖST]
- uppsalanet
- Fadder
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
- uppsalanet
- Fadder
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Re: Huawei e1550 10.04 [LÖST]
Om detta kan hjälpa någon, eller om inte annat så hjälpte det mig.
Huawei e1550 har plats för ett litet sd-kort, samma som man brukar ha i mobiltelefoner. Om man applicerar en så kan man använda stickan som usb minne och då har jag lagt på denna fil som gör att jag utan bredband kan komma åt mina filer som jag behöver för att få det att fungera på nya installationer.
Huawei e1550 har plats för ett litet sd-kort, samma som man brukar ha i mobiltelefoner. Om man applicerar en så kan man använda stickan som usb minne och då har jag lagt på denna fil som gör att jag utan bredband kan komma åt mina filer som jag behöver för att få det att fungera på nya installationer.
- Bilagor
-
- Huawei_e1550.tar.gz
- usb-modemswitch for 9.10 and 10.04
- (61.99 KiB) Nerladdad 704 gånger
Re: Huawei e1550 10.04 [LÖST]
Hej,
tänkte bara snabbt säga att jag ej tror ditt packet fungerar då man måste ha "usb-modeswitch-data" också. Vore även trevligt att ha med 64-bitars "builden" av packet också.
I övrigt så måste jag tacka som hemskt mycket för hjälpen då detta fick igång mitt modem, tack!
/Linus Unnebäck
tänkte bara snabbt säga att jag ej tror ditt packet fungerar då man måste ha "usb-modeswitch-data" också. Vore även trevligt att ha med 64-bitars "builden" av packet också.
I övrigt så måste jag tacka som hemskt mycket för hjälpen då detta fick igång mitt modem, tack!
/Linus Unnebäck
Världens enligt mig bästa Ubuntu-site: http://www.ubuntu-unlimited.com/