Problem med att starta Thunderbird efter en uppdatering!!

Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Problem med att starta Thunderbird efter en uppdatering!!

Inlägg av ZX Spectrum »

Efter gårdagens (eller om det var i förrgår) uppdatering så startar inte Thunderbird längre. Tror jag hittat rätt bugg på launchpad?

https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+sour ... bug/564564

Som det står i Launchpad så står det "Startar E-postklienten" för mig och sen händer inget mer utan programmet dör. Får inte ens något felmeddelande om jag försöker att starta thunderbird via terminalen.
Har inget minne av att thunderbird uppdaterades när problemet uppstod utan har på känn att det är någon annan uppdatering i Lucid som stör.
Testade till och med att ta bort mapparna i hemmappen utan bra resultat. Skillnaden med en av dom senare uppdateringarna är att thunderbirdmappen har bytt namn till .thunderbird.upstream istället för .thunderbird

Kör med 64-bitars Ubuntu 10.04
thunderbird 3.0.4+nobinonly-0ubuntu3
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Användarvisningsbild
pun
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Re: Problem med att starta Thunderbird efter en uppdatering!

Inlägg av pun »

Jo felet är klistrat i Lucids forum...

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1455097

I inlägg nummer 4 har du en lösning av chriscoulson (Ubuntu paketerar snubbe)

;)
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av ZX Spectrum »

YEEES!!!
Det fungerar.
Frågan är bara varför dom väljer thunderbird.upstream som mappnamn när det uppenbarligen inte fungerar?
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Användarvisningsbild
pun
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av pun »

ZX Spectrum skrev:.
Frågan är bara varför dom väljer thunderbird.upstream som mappnamn när det uppenbarligen inte fungerar?
Vete tusan varför..... ??? jag körde Ubuntu Mozilla Daily-ppat och där funkar Thunderbird men istället så har Firefox buggat ur totalt.... hursomhelst är felet uppmärksammat så en permanent lösning kommer nog snabbt.
Skriv svar

Återgå till "Ubuntus utvecklingsversion - inaktuell"