SVT play laggar i fullskärm
SVT play laggar i fullskärm
Har lagt in Ubuntu 9.10 nu på en annan bärbar som jag hade Win XP på förut.
Skulle kolla på Kommisarie Winter i SVT play o det laggar rejält i fullskärm så får nöja mig med inte fullskärms läget. Det har ju gått fint i XP så vad kan det vara tror ni?
Skulle kolla på Kommisarie Winter i SVT play o det laggar rejält i fullskärm så får nöja mig med inte fullskärms läget. Det har ju gått fint i XP så vad kan det vara tror ni?
Re: SVT play laggar i fullskärm
Flash kräver mycket mer av processorn i Linux än i Windows för att göra samma sak av någon anledning. Det brukar fungera bättre att ladda ner spellistan för filmen och öppna i en riktig spelare, alltså öppna Inställningar i SvtPlay, sen länkar för extern spelare, eller nåt sånt.
Tack Mirage. Det funkar klockrent när jag gjorde så. Jag valde Windows Media (asx). Nu kan man titta i fullskärm :-)
-
- AVREGISTRERAD
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Om du högerklickar väljer inställningar bocka i aktivera maskinvaruacceleration
Jag kan ej hitta nåt om det mrfab, var menar du?
Funkar väl ändå inte i Linux?
-
- AVREGISTRERAD
Vad menar du jag begrep inte heller hur ni använder windows media player i ubuntu .Adobe flash däremot installerar du enkelt med tex ubuntu tweakm!rage skrev:Funkar väl ändå inte i Linux?
Inga problem att spela upp Windows Media Video-filer i ecempelvis Totem, men man använder inte själva Windows Media Player för det. Jag menar att maskinvaruacceleration i Flash inte fungerar i Linux vad jag vet
-
- AVREGISTRERAD
Med VLC klicka på inställningar som mirage föreslog kopiera länkadressen
öppna VLC/Media/Öppna Nätverkström klistra in länkadressen
Klicka på den lilla fliken brevid spela upp välj konvertera Bläddra fram målfilen och namnet måste sluta .mpg
Välj Video-MPEG-2+MPGA (TS) i Profil rullgardinsmenyen
Klicka på starta det tar en stund men sedan har du ditt kommisarie Winter avsnitt i din målmapp.
öppna VLC/Media/Öppna Nätverkström klistra in länkadressen
Klicka på den lilla fliken brevid spela upp välj konvertera Bläddra fram målfilen och namnet måste sluta .mpg
Välj Video-MPEG-2+MPGA (TS) i Profil rullgardinsmenyen
Klicka på starta det tar en stund men sedan har du ditt kommisarie Winter avsnitt i din målmapp.
Utanför ämnet: Jag har rensat bort en del trams i tråden. Håll er till ämnet!
Som vanligt, känner någon sig orättvist behandlad när moderering av det här slaget skett så är det fritt fram att höra av er till valfri moderator/admin via PM.
Mvh
Martin
Som vanligt, känner någon sig orättvist behandlad när moderering av det här slaget skett så är det fritt fram att höra av er till valfri moderator/admin via PM.
Mvh
Martin