Planering av Lucid Lynxrelease Stockholm
- Ulsak
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Planering av Lucid Lynxrelease Stockholm
@stockholmare.
Det är möjligt att jag har en som kan vara kontaktperson för ett ev stockholmsevenemang.
Återkommer med mer info.
Det är möjligt att jag har en som kan vara kontaktperson för ett ev stockholmsevenemang.
Återkommer med mer info.
-
- Kontakt:
Re: Planering av Lucid Lynxrelease Stockholm
Låter najs 

-
- Översättare
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Låter bra
I den här tråden http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=64&t=45459
pratade några om att tidigare på dagen köra en session på ett bibliotek, bl.a. jag.
Jag har varit i kontakt med dieselverkstaden, Sickla, och de var öppen för detta. Har tyvärr begränsat med tid innan så ,.,
Finns det någon annan i Stockholmstrakten som kan tänka sig hålla denna "session" tillsammans med mig? P.M:a mig så snackar vi mer. Inte så sugen på att dra det helt själv.
Finns det någon som har färdig material i form av t.ex. presentation, film, affisch material eller annat man kan "remixa"?
Tänkte rikta mer att det handlar om fri programvara och öppen källkod än en timmes rent Ubuntusnack, samt att det riktar sig Även helt mot "newbies". Ser helst också att den som är med har samma inställning som mig, t.ex. att man utan att blinka kan säga att Win 7 är ett bra OS (men...
I den här tråden http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=64&t=45459
pratade några om att tidigare på dagen köra en session på ett bibliotek, bl.a. jag.

Finns det någon annan i Stockholmstrakten som kan tänka sig hålla denna "session" tillsammans med mig? P.M:a mig så snackar vi mer. Inte så sugen på att dra det helt själv.
Finns det någon som har färdig material i form av t.ex. presentation, film, affisch material eller annat man kan "remixa"?
Tänkte rikta mer att det handlar om fri programvara och öppen källkod än en timmes rent Ubuntusnack, samt att det riktar sig Även helt mot "newbies". Ser helst också att den som är med har samma inställning som mig, t.ex. att man utan att blinka kan säga att Win 7 är ett bra OS (men...

- Ulsak
glöm inte att ha kul, jag har kontakt en kille på facebook om det här initiativet. jag hoppas på att ni kan samordna nåt.
-
- Kontakt:
Vet inte vart Sickla ligger, men om det inte är så farligt långt från Täby, så kanske jag kan hjälpa till med något?
Hmm, blir det nåt i Sthlm? Jag befinner mig faktiskt där den 29e. Slutar förvisso 18.30 och ska fortsätta tidigt nästa morgon (utbildning) men det vore kul att titta in om det blev nåt iaf. 

-
- Översättare
@Bittin: Skickat dig ett pm, då är vi nu 3 intresserade av att ordna en sådan session:)
@Pinky: Ja,, hoppas verkligen någon tar tag i att ordna träffen för Stockholmstrakten. Någon?
@Pinky: Ja,, hoppas verkligen någon tar tag i att ordna träffen för Stockholmstrakten. Någon?
-
- Översättare
Inte med releaseträff att göra direkt, men jag o tompalaz kommer att demonstrera Ubuntu o lite annat kl 15 på Dieselverkstadens bibliotek (riktat mot nybörjare), den 29:e. 

-
- Kontakt:
Ska försöka dyka upp, fast jag inte är så mycket nybörjarenorthar skrev:Inte med releaseträff att göra direkt, men jag o tompalaz kommer att demonstrera Ubuntu o lite annat kl 15 på Dieselverkstadens bibliotek (riktat mot nybörjare), den 29:e.
-
- Översättare
@Tompalaz, @Bittin
Kul grej.
Hoppas vi kan göra om något liknande, men med lite bättre förberedelser. Synd att vi inte hann fixa upp den där 7.04 burken som dök upp...
Kul grej.
Hoppas vi kan göra om något liknande, men med lite bättre förberedelser. Synd att vi inte hann fixa upp den där 7.04 burken som dök upp...

-
- Kontakt:
Jo tyvärr hade jag inge CDskivor med mig och svårt att boota ett USBminne på en p3a men, fixar det gärna om han dyker upp på forumet