Ändrade en exe.fil från öppna med /Öppna mapp Till öppna med /Wine .Dubbelklickade på exe.filen resultatet blev Öppna mapp plockade då bort alternativet /Öppna mapp och filen öppnades av wine.
Men utav någon anledning som jag inte förstår just nu har inställningen ochså blivit default i menyen /Platser men bara den övre hälften platserna /Hemmamapp/Skrivbord/Dokument/Musik/Bilder/Video/Hämtningar öppnas altså numera utav wine ? och jag får ett error givetvis.
Har provat att installera av wine då får jag ett annat error att platsen ej kan hittas .Skapade ett annat användarkonto den fick ej dom felaktiga inställningarna utan där fungerar genvägarna.
Hur återskapar jag alternativet öppna mapp??
Hur lyckas man ?
- Cadryc
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Re: Hur lyckas man ?
Hur har det gått?
Kan du logga in och ser panelerna så högerklicka på Program högst upp till höger → Redigera menyer → välj Systemverktyg i listan till vänster → bocka i Filbläddrare i listan till höger → Stäng. Gå sen till Program → Systemverktyg → Filbläddrare så borde standardfilbläddraren öppnas, den heter förresten Nautilus. Högerklicka på en mapp → Öppna med annat program och välj Filbläddrare, hittar du inte det så leta heter Nautilus.
Kan du logga in och ser panelerna så högerklicka på Program högst upp till höger → Redigera menyer → välj Systemverktyg i listan till vänster → bocka i Filbläddrare i listan till höger → Stäng. Gå sen till Program → Systemverktyg → Filbläddrare så borde standardfilbläddraren öppnas, den heter förresten Nautilus. Högerklicka på en mapp → Öppna med annat program och välj Filbläddrare, hittar du inte det så leta heter Nautilus.
-
- AVREGISTRERAD
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Re: Hur lyckas man ?
Verkar vara ett problem relaterat till wine har skrotat användarkontot och blev av med det problemet på det sättet.
Sitter och experimenterar med att starta windowsprogram med wine och har i och med detta lyckats med att få in i Öppna med annat program menyen är översållad med öppna med a wine application plus att jag fått en drös med halflife2 lite längre ner i listan.
http://pici.se/pictures/VYKJmoSeZ.png
Tack för tipset skall tänka på det om det blir så igen
Sitter och experimenterar med att starta windowsprogram med wine och har i och med detta lyckats med att få in i Öppna med annat program menyen är översållad med öppna med a wine application plus att jag fått en drös med halflife2 lite längre ner i listan.
http://pici.se/pictures/VYKJmoSeZ.png
Tack för tipset skall tänka på det om det blir så igen