Jag känner att jag har lite svårt att behärska mig i de enligt mig något navelskådande diskussionerna. Att se på diskussionsmötet igår där två timmar gick åt till att kasta skit på varandra gällande vem som gjort vad mot vem på IRC gjorde att jag fattade mitt beslut redan då.
När sedan konstruktiv kritik och blandade personangrepp fick benämningen "inlägg av internettroll" får det räcka för undertecknad. Likadant gäller åt andra hållet. Det finns inga onda diktatorer på det här forumet. Men det går inte att ha någon höjd i debatten när alla sitter och slår på varandra med sina plastspadar så sanden far.
Jag vill skrika och ryta och be folk skärpa sig och ta det upp debatten från sandlådan, men istället ska jag avlägsna mig härifrån tills jag har något konstruktivt att komma med.
I övrigt tycker jag att IRC-diskussionen är i princip totalt oviktig i föreningssammanhanget. IRC är ett flyktigt medium, Forumet och Wikin består. Lägg vikten på det som är sökbart och återanvändningsbart.
Lycka till med er lilla förening.
CryingFreeman tar timeout
SV: CryingFreeman tar timeout
Det tycker jag är tråkigt..
Jag gör istället så här:
* skiter fullstänfigt i att läsa "dallas"-trådarna
* försöker hjälpa dem som behöver hjälp
* Hänger på andra forum för att ha trevligt.
Jag gör istället så här:
blogg @ Gargamel.NU
- HenrikAn
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kan du tipsa om något bra forum?Barre skrev: Det tycker jag är tråkigt..
Jag gör istället så här:
Det verkar helt omöjligt att hitta ett ställe som man kan kalla hemma!

The Net interprets censorship as damage and routes around it.
- John Gilmore
- John Gilmore
Det finns ju en liknande site som denna:
http://www.ubuntulinux.se/
Kolla in den och se om det kan vara nåt som faller i smaken.
http://www.ubuntulinux.se/
Kolla in den och se om det kan vara nåt som faller i smaken.
Tråkigt att du känner så här då jag och säkert mångamedmig har uppskattat din närvaro här på forumet.CryingFreeman skrev: Jag känner att jag har lite svårt att behärska mig i de enligt mig något navelskådande diskussionerna. Att se på diskussionsmötet igår där två timmar gick åt till att kasta skit på varandra gällande vem som gjort vad mot vem på IRC gjorde att jag fattade mitt beslut redan då.
Vad gäller IRC-utfrågningen Jag kan förstå att de finns de som kan ha känt det tre timmar långa mötet med mestadels frågor baserat på tråkigheter som inträffat men gårdagens utfrågning var enligt mig både viktig och lyckad. Jag tycker de flesta frågor som ställdes var bra, och kan inte se annat än att de fick respektfyllda svar tillbaka. IRC-loggen kommer snart att publiceras här på forumet i en ny tråd.
Tråkigt, CryingFreeman att du känner såhär.
Jag önskar att du orkade vara kvar trots den obehagliga stämning som spritt sig på forumet.
"Troll" är en benämning som ledningen satt på alla som inte håller med. Ta det med jämnmod.
Jag förstår känslan av att vilja rycka tag i folk och vråla "ta för f-n och skärp dig!" rakt i ansiktet. Forum funkar ju inte så. Allt går så långsamt. Det är som att se en tågolycka i ultrarapid. Alla känner såhär.
Men du behövs!
Jag önskar att du orkade vara kvar trots den obehagliga stämning som spritt sig på forumet.
"Troll" är en benämning som ledningen satt på alla som inte håller med. Ta det med jämnmod.
Jag förstår känslan av att vilja rycka tag i folk och vråla "ta för f-n och skärp dig!" rakt i ansiktet. Forum funkar ju inte så. Allt går så långsamt. Det är som att se en tågolycka i ultrarapid. Alla känner såhär.
Men du behövs!
Jag håller med dig om att "IRC är ett flyktigt medium, Forumet och Wikin består." jag lägger till (som min egen åsikt) att sändlistan är också ett flyktigt medium.
Jag hoppas att du kommer på snarast möjligt det där konstruktiva du gick för att hämta. Vettig männsika som står i mitten, de är svåra att hitta idag så du behövs.
Jag hoppas att du kommer på snarast möjligt det där konstruktiva du gick för att hämta. Vettig männsika som står i mitten, de är svåra att hitta idag så du behövs.