Planering av release-träffar Lucid Lynx i Stockholm

Information och planering
Harlekin33

Planering av release-träffar Lucid Lynx i Stockholm

Inlägg av Harlekin33 »

Det är dags att börja planera releaseträffen för huvudstaden också!

IMHO så har vi vuxit ifrån Broder Tuck och borde istället kanske satsa på nåt annat ställe eftersom det även är en LTS!

(Sunk-hakens tid är förbi)

Några förslag?

:D
Senast redigerad av 1 Harlekin33, redigerad totalt 4 gånger.
Harlekin33

Re: Planering av release-träffar Lucid Lynx (Stockholmstråde

Inlägg av Harlekin33 »

GBG:arna verkar det vara mera fart på!

::)
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av ZX Spectrum »

Harlekin33 skrev:GBG:arna verkar det vara mera fart på!

::)
Självklart. Göteborg är Sveriges framsida så det är inte så konstigt att det är dött i denna tråden. ;)
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Användarvisningsbild
CryingFreeman
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Planering av release-träffar Lucid Lynx i Stockholm

Inlägg av CryingFreeman »

Jag har sagt det förut och jag säger det igen; ska det bli några releaseträffar runt om i landet, och speciellt i stockholm, så måste de planeras centralt. Att hoppas på att någon i varje stad tar tag i det är så gott som lönlöst. Det baserar jag på tidigare erfarenheter. Det brukar låta ungefär såhär:

- Hej, det hade varit trevligt med en träff i [insert valfritt]-området.
(tre veckor senare upptäcker någon tråden)
- Ja, precis, det borde någon ta tag i.
(fem dagar senare)
- Mmm, verkligen. Vilken dag?
(två dagar senare)
- Torsdag passar mig fint.
- Njae, fredag är bättre, på grund av att min mamma fyller år på torsdag.
- Mm, men jag har karateträning på fredagar.
(två dagar senare, kommer en tredje person in)
- Varken torsdag eller fredag passar mig, lördag blir däremot jättebra.
(en dag senare)
- Jaja, då kör vi lördag. Eller?
(två dagar senare)
- Aja, lördag blir bra. Var ska vi äta?
- Bosses skaldjur?
- Nä, det går inte, jag är allergisk.
(En dag innan releaseträffen)
- Jamen nu tar vi Hasses sylta!
- Okejrå, även om det är kass.
- Då måste vi göra reklam också.
- Ja, jag postar ett inlägg på linux.se, hoppas att någon ser det innan träffen är över.
- Jag postar nåt på Linuxportalen också.
- Mmm, vi borde säga nåt till media.
- Jag skriver ett mail till IDG-niklas.
(Dagen efter träffen)
- Jaha, vi blev tre personer. Dåligt när man försöker ordna något här i Stockholm.
- Och ingen skrev om det i pressen heller. Jag är jättebesviken. :(
- Ja usch, det här gör jag inte om.
- Näe, inte jag heller.

Här har vi några grabbar som vet hur man ordnar en träff. 150+ pers senast: http://foss-sthlm.haxx.se/
Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

Är det så det brukar gå till? Då har jag bara en sak att säga:

Holy Macarony!!!

:o
Användarvisningsbild
CryingFreeman

Du behöver inte se längre än till spegeln. ;) Du, precis som de flesta, räknar med att andra ska komma med förslag och sen ska ni diskutera vilket av förslagen som är bäst. Ett sånt förfarande tar tid och kräver mycket engagemang. Det är förvisso demokratiskt, men inte så effektivt.

Alla väntar på att någon annan ska ta initiativet och peka med hela handen, istället för att bestämma en tid, plats och datum och be att andra kommer. De flesta vill komma till ett dukat bord, men ingen vill duka. ;) Även om själva dukandet i det här fallet inte behöver vara alls komplicerat. Det har bland andra bröderna Stenberg i FOSS sthlm insett och de har bestämt tid och plats alldeles själva, gått ut med informationen i god tid, skapat en mailinglista där man kan gå med och få information automatiskt om nästa träff, etc.

Då dyker det upp folk.

Ska det debatteras om tid, plats och datum i en månad blir det mindre tid för informationsspridning. Det var därför jag bokade in så gott som alla 9.10-träffarna själv istället för att starta tjugo trådar för att höra om engagemanget. Det initiativet stupade visserligen på andra saker, men det hade aldrig blivit några träffar i Helsingborg, Skövde, Umeå, Sundsvall och Malmö utan den insatsen. För att nämna några exempel.
Användarvisningsbild
Broder Tuck
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av Broder Tuck »

ZX Spectrum skrev: . . . Självklart. Göteborg är Sveriges framsida så det är inte så konstigt att det är dött i denna tråden. ;)
Det bottnar nog främst i, att det regnar så mycket på dem, där, (på framsidan) att grödan gror och myllan blir näringsrik. Sinnet, förvisso, likadant. . . . . ;D ;D ;D
I den något mer förtorkade delen av vårt vackra, avlånga land, där solen skiner och hindrar växtligheten från att ta sig lika fort fram, som där det regnar och att
(citerar Harlekin33 ;D ) . . -MHO så har vi vuxit ifrån (*edit*. Tack för den, hr Harlekin . . . ) Broder Tuck och borde istället kanske satsa på nåt annat
så är det nog inte så mycket att göra åt det.

Allt går vidare. Tuckkar växs ifrån och det är nog inte helt fel, heller. Hade stenåldersbarnen lytt sina föräldrar i allt, så hade vi varit kvar, i stenåldern . . . 8)

Samtidigt dock, glöm inte, att vi är bara EN del, i den svenska gemenskapen.

Förfrågningar bör göras även på systerforumet, som inte vill vara det, (jo, forum, förvisso, men inte ett systerforum (kanske inte deras ubuntu är lika som vår ubuntu och, i så fall, skulle det ju bli väldigt mycket fel, om någon skulle tro, att vi talar om samma saker, både här och där)) och därutöver ytterligare några fler Linuxträffpunkter.

Annars blir det inte och verkar inte, helt rätt. Harlekin är väl, som jag, medlem på ytterligare några forum och bör kanske också ställa sina frågor där.

Engagemanget i övrigt, talar kanske också för, att där (i Harlekin) har vi personen som tar tag i detta och ror det fram till något, som i vart fall, inte går av stapeln på Broder Tuck ;D .

Själv är jag snart sjuttio år. Rullatorn är inte behandlad efter vintern. Däcken är fortfarande pumpade med "vinterluft", handtagen fortfarande kalla och inget, i övrigt, är vare sig underhållet eller ens rundsmörjt (-smort, jag vet, men så smort gick det inte, så jag böjde fel. Gissar att det blev, som med den åldersbrutna ryggen, vare sig smort eller smörjt), efter vinterns härjningar. Även om solen och en torr, frisk vind, i övrigt, har varit oss nådig. Till skillnad mot för bröderna på" den andra sidan". ;D

Låter nästan som ur programtablån för någon av tv4:s kanaler, där de hemsöks från andra sidan. . . (Som vi, nu ;) ). 8) Det okända heter visst programmet, suffleras det från en liten (? , nja, tusan vet, men dock, en . . . ) fågel, härhemma vid.

Så, Harlekin, sluta skriv och fråga, skriv istället och FIXA, har du därtill möjlighet till att, stick i stäv med programmakarna på tv4, kunna fixa en eller annan "hemsökelse" från den andra sidan, ja då dj(äsikeln dr-)ar du en vinstlott i mångas, mina självklart, ögon.

Nu låter vi ZX Spectrum, Ulsak m.fl. torka bort regnet från sina glasögon och därefter, i lugn och ro, läsa tråden. Hoppas bara att deras tak inte läcker in och att deras fruar har vädrat ut luftfuktigheten i deras regnvåta kjäll . . . ;D (Jaha? Vadå tjäll? Jag känner väl Kjell, tjäll, om hans kjäll, vet ja . . .) :P

Trösta er, bröder på den blöta framsidan med, att ni slipper i vart fall, lägga era rosenkinder mot det kalla betonggolvet, som jag själv får kyssa mig till sömns mot, var och varannan kväll.

I en i övrigt både mörk och kulen klostercell. Men f(asike)-n inte regnvåt. ;D

Tukken
(Sunk-hakens tid är förbi)
skrev Harlekin också. Glömde det, i förstone. Fonsterbage, om du fortfarande tittar in här ibland, ser du, din förb(-aska-anna-dryll-)ade gosse, vad du har knutit mig till? Mitt nick blandas med sunkhak! Du ler i mjugg? Det var du som valde, den gången. Sunkhak! Skäms och fy! ;D

Jo, jag kan gissa att en och annan medlem instämmer i det. De skulle gärna också bjuda mig på en och annan "fuktresa", oaktat om jag är här, eller där. På fram- eller "baksida". Nedskottad, eller inte.

Men du, broder ( ??? ) fonsterbage, vad tänkte du på, när du så bevisligt knöt mig ihop med ett "sunkhak"? ;D ;D ;D

Ja, ja, genera mig inte, med att försöka förklara . . . jag fattar nog passningen ändå. (Ps. Gillar dig fortfarande, du, din, benget . . bengal, eller hur det nu var ;D ).
Senast redigerad av 1 Broder Tuck, redigerad totalt 4 gånger.
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

CryingFreeman skrev:Du behöver inte se längre än till spegeln. ;) Du, precis som de flesta, räknar med att andra ska komma med förslag och sen ska ni diskutera vilket av förslagen som är bäst. Ett sånt förfarande tar tid och kräver mycket engagemang. Det är förvisso demokratiskt, men inte så effektivt.

Alla väntar på att någon annan ska ta initiativet och peka med hela handen, istället för att bestämma en tid, plats och datum och be att andra kommer. De flesta vill komma till ett dukat bord, men ingen vill duka. ;) Även om själva dukandet i det här fallet inte behöver vara alls komplicerat. Det har bland andra bröderna Stenberg i FOSS sthlm insett och de har bestämt tid och plats alldeles själva, gått ut med informationen i god tid, skapat en mailinglista där man kan gå med och få information automatiskt om nästa träff, etc.

Då dyker det upp folk.

Ska det debatteras om tid, plats och datum i en månad blir det mindre tid för informationsspridning. Det var därför jag bokade in så gott som alla 9.10-träffarna själv istället för att starta tjugo trådar för att höra om engagemanget. Det initiativet stupade visserligen på andra saker, men det hade aldrig blivit några träffar i Helsingborg, Skövde, Umeå, Sundsvall och Malmö utan den insatsen. För att nämna några exempel.
Jo, jag förstår vad du menar men då har vi ju bröderna Stenberg (FOSS sthlm) som kan ordna releasefester i Stockholm och så är saken biff. :D
Jag kände faktiskt inte till FOSS sthlm. :-[
Nu är jag iallafall med i deras mailinglista så man vet bättre vad som är på gång i Huvudstaden! :D
Senast redigerad av 2 Harlekin33, redigerad totalt 4 gång.
Användarvisningsbild
CryingFreeman

Harlekin33 skrev: Jo, jag förstår vad du menar men då har vi ju bröderna Stenberg (FOSS sthlm) som kan ordna releaser i Stockholm och så är saken biff. :D
Jag tror att de har nog med sitt eget och är nog inte direkt intresserade av att ta på sig ett uppdrag till. Men det är bara en gissning. ::)
Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

När jag tänker efter så är inte ett forum bästa stället att efterlysa en releasefest på!

Det är som Stallman säger:

-There is no TRY! DO or DO NOT!
Användarvisningsbild
Broder Tuck

Inlägg av Broder Tuck »

;D ;D ;D ;D ;D
Till CF

var det någon välsmord och smidig som geschwindt "for ur ditt grepp" där?
Halkade ur, backade ifrån och ställde sig och alla oss andra, på ruta ett igen?

Kul ändock, att se dig härstädes närvarande,
istf därstädes,
frånvarande.

Men, det är du ju nu?!
På alla sätt och vis..... ???

Det finns kanske bara en kvar, som kan dra ett sådant här lass
och den brumbjörnen tror jag,
liksom jag själv,
har börjat titta efter andra fagra mör,

än sammankomster på ett eller annat sunkhak. ;D
(Iofs tyckte jag inte själv så särdeles mycket om baren Broder Tuck
den inbjöd inte till att underlätta vandringar mellan borden).

Brumbjörnens val ute i hans revirtrakter, Huddinge,
var vida överlägset Broder Tuck, enligt min uppfattning.

Ja, du har ju själv varit närvarande därstädes, så du vet.

Ja, ja, blir det inte i år, så blir det kanske ett annat . . .
Dina tidigare två inlägg i tråden, säger nog det mesta i sammanhanget.

Blev väl tämligen snabbt också verifierat, av reaktionen att döma

Ha det gott, Mathias.
See you,
om jag bara kan få loss handbromsen från denna förb-ade rullator med sina sneda hjul.
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Användarvisningsbild
CryingFreeman

Harlekin33 skrev:När jag tänker efter så är inte ett forum bästa stället att efterlysa en releasefest på!
Det är möjligt, men det är ett ypperligt ställe att skapa ett, så gör det! :)
Det är som Stallman säger:

-There is no TRY! DO or DO NOT!
Jag har bestämt för mig att det var master Yoda som sa det... :P
Användarvisningsbild
Ulsak

Inlägg av Ulsak »

Vi i Göteborg förväntar oss ett värdigt motstånd i kampen om vem som samlar flest deltagare i år från 08-land. Fixar ni över 30 pers?

( sen är ju ingen gladare än en ny bliven TC om gbg blir spöade av alla städer )
Användarvisningsbild
Broder Tuck

Inlägg av Broder Tuck »

Ulsak skrev:Vi i Göteborg förväntar oss ett värdigt motstånd i kampen om vem som samlar flest deltagare i år från 08-land. Fixar ni över 30 pers?

( sen är ju ingen gladare än en ny bliven TC om gbg blir spöade av alla städer )
Å inte ett ord om mina retsamma kommentarer i det inlägget. Du måste torka glasögonen! ;D

Ja du, broder Ulsak, jag har sagt det ovan och jag säger det igen, som det ser ut, så är det nog bara L J som kan, orkar och fixar till något sådant här, i våra trakter.

När tusan skall de, som av naturen är satta till att ta över, i verkligheten också ta över?

Fjollträsk (08) skall väl ändå icke i evinnerliga tider representeras av ett fåtal pensionärer?
Även om det bor en och annan av oss, härstädes. ;D
Någonstans, någon gång, skall väl de vältaliga ord- och trådskaparna kunna ta över och visa
hur det skall gå till?

Även om jag ännu en tid väljer, att blicka mot bröder och systrar i det andra (icke syster-) forumet. ;D

Tukken
bittin
Kontakt:

Inlägg av bittin »

Jag tänker komma, då något är bestämmt :)
Skriv svar

Återgå till "Lokala användargrupper | Möten | LoCo träffar"