IMHO så har vi vuxit ifrån Broder Tuck och borde istället kanske satsa på nåt annat ställe eftersom det även är en LTS!
(Sunk-hakens tid är förbi)
Några förslag?

Självklart. Göteborg är Sveriges framsida så det är inte så konstigt att det är dött i denna tråden.Harlekin33 skrev:GBG:arna verkar det vara mera fart på!
Det bottnar nog främst i, att det regnar så mycket på dem, där, (på framsidan) att grödan gror och myllan blir näringsrik. Sinnet, förvisso, likadant. . . . .ZX Spectrum skrev: . . . Självklart. Göteborg är Sveriges framsida så det är inte så konstigt att det är dött i denna tråden.
så är det nog inte så mycket att göra åt det.(citerar Harlekin33) . . -MHO så har vi vuxit ifrån (*edit*. Tack för den, hr Harlekin . . . ) Broder Tuck och borde istället kanske satsa på nåt annat
skrev Harlekin också. Glömde det, i förstone. Fonsterbage, om du fortfarande tittar in här ibland, ser du, din förb(-aska-anna-dryll-)ade gosse, vad du har knutit mig till? Mitt nick blandas med sunkhak! Du ler i mjugg? Det var du som valde, den gången. Sunkhak! Skäms och fy!(Sunk-hakens tid är förbi)
Jo, jag förstår vad du menar men då har vi ju bröderna Stenberg (FOSS sthlm) som kan ordna releasefester i Stockholm och så är saken biff.CryingFreeman skrev:Du behöver inte se längre än till spegeln.Du, precis som de flesta, räknar med att andra ska komma med förslag och sen ska ni diskutera vilket av förslagen som är bäst. Ett sånt förfarande tar tid och kräver mycket engagemang. Det är förvisso demokratiskt, men inte så effektivt.
Alla väntar på att någon annan ska ta initiativet och peka med hela handen, istället för att bestämma en tid, plats och datum och be att andra kommer. De flesta vill komma till ett dukat bord, men ingen vill duka.Även om själva dukandet i det här fallet inte behöver vara alls komplicerat. Det har bland andra bröderna Stenberg i FOSS sthlm insett och de har bestämt tid och plats alldeles själva, gått ut med informationen i god tid, skapat en mailinglista där man kan gå med och få information automatiskt om nästa träff, etc.
Då dyker det upp folk.
Ska det debatteras om tid, plats och datum i en månad blir det mindre tid för informationsspridning. Det var därför jag bokade in så gott som alla 9.10-träffarna själv istället för att starta tjugo trådar för att höra om engagemanget. Det initiativet stupade visserligen på andra saker, men det hade aldrig blivit några träffar i Helsingborg, Skövde, Umeå, Sundsvall och Malmö utan den insatsen. För att nämna några exempel.
Jag tror att de har nog med sitt eget och är nog inte direkt intresserade av att ta på sig ett uppdrag till. Men det är bara en gissning.Harlekin33 skrev: Jo, jag förstår vad du menar men då har vi ju bröderna Stenberg (FOSS sthlm) som kan ordna releaser i Stockholm och så är saken biff.![]()
Det är möjligt, men det är ett ypperligt ställe att skapa ett, så gör det!Harlekin33 skrev:När jag tänker efter så är inte ett forum bästa stället att efterlysa en releasefest på!
Jag har bestämt för mig att det var master Yoda som sa det...Det är som Stallman säger:
-There is no TRY! DO or DO NOT!
Å inte ett ord om mina retsamma kommentarer i det inlägget. Du måste torka glasögonen!Ulsak skrev:Vi i Göteborg förväntar oss ett värdigt motstånd i kampen om vem som samlar flest deltagare i år från 08-land. Fixar ni över 30 pers?
( sen är ju ingen gladare än en ny bliven TC om gbg blir spöade av alla städer )