kristian@kristian-desktop:~$ grep -i fii:14 ~/Dokument/Genealogi/bouppteckningar/*
Binär fil /home/kristian/Dokument/Genealogi/bouppteckningar/1883 Bernhard Bryngelsson Öckerö.doc matchar
Binär fil /home/kristian/Dokument/Genealogi/bouppteckningar/1883 Johan Martin Andreasson Öckerö.doc matchar
Binär fil /home/kristian/Dokument/Genealogi/bouppteckningar/1883 Lars Christensson Öckerö.doc matchar
Binär fil /home/kristian/Dokument/Genealogi/bouppteckningar/1883 Olaus Nilsson Öckerö.doc matchar
Binär fil /home/kristian/Dokument/Genealogi/bouppteckningar/1883 Olle Magnusson Öckerö.doc matchar
Binär fil /home/kristian/Dokument/Genealogi/bouppteckningar/1883 Sara Olsdotter Öckerö.doc matchar
Binär fil /home/kristian/Dokument/Genealogi/bouppteckningar/1884 Elisabeth Carlsdotter Öckerö.doc matchar
Binär fil /home/kristian/Dokument/Genealogi/bouppteckningar/1884 Gustaf Andersson Öckerö.doc matchar
Binär fil /home/kristian/Dokument/Genealogi/bouppteckningar/1884 Jenny Paulina Olofsdotter Öckerö.doc matchar
Binär fil /home/kristian/Dokument/Genealogi/bouppteckningar/1884 Johan Fredrik Olsson Öckerö.doc matchar
Binär fil /home/kristian/Dokument/Genealogi/bouppteckningar/1884 Johan Hansson Hörnberg Öckerö.doc matchar
Binär fil /home/kristian/Dokument/Genealogi/bouppteckningar/1884 Johanna Andreasdotter Öckerö.doc matchar
Binär fil /home/kristian/Dokument/Genealogi/bouppteckningar/1884 Johanna Christoffersdotter Öckerö.doc matchar
Binär fil /home/kristian/Dokument/Genealogi/bouppteckningar/1884 Johannes Larsson Öckerö.doc matchar
Binär fil /home/kristian/Dokument/Genealogi/bouppteckningar/1884 Olle August Carlsson Öckerö.doc matchar
Binär fil /home/kristian/Dokument/Genealogi/bouppteckningar/1884 Olof Bryngelsson Utbult Öckerö.doc matchar
Binär fil /home/kristian/Dokument/Genealogi/bouppteckningar/1885 Bryngel Olsson Öckerö.doc matchar
Binär fil /home/kristian/Dokument/Genealogi/bouppteckningar/1885 Christina Olsdotter Öckerö.doc matchar
Binär fil /home/kristian/Dokument/Genealogi/bouppteckningar/1885 Claes Andersson Öckerö.doc matchar
Binär fil /home/kristian/Dokument/Genealogi/bouppteckningar/1885 Peter Andersson Öckerö.doc matchar
Binär fil /home/kristian/Dokument/Genealogi/bouppteckningar/1885 Peter Jonsson Öckerö.doc matchar
Binär fil /home/kristian/Dokument/Genealogi/bouppteckningar/1885 Petronella Svensdotter Öckerö.doc matchar
Binär fil /home/kristian/Dokument/Genealogi/bouppteckningar/1886 Anna Britta Larsdotter Öckerö.doc matchar
Binär fil /home/kristian/Dokument/Genealogi/bouppteckningar/1886 Anna Christina Andreasdotter Öckerö.doc matchar
Binär fil /home/kristian/Dokument/Genealogi/bouppteckningar/1886 Cecilia Niklasdotter Öckerö.doc matchar
Binär fil /home/kristian/Dokument/Genealogi/bouppteckningar/1886 Christina Hansdotter Öckerö.doc matchar
Binär fil /home/kristian/Dokument/Genealogi/bouppteckningar/1886 Elias Eliasson Öckerö.doc matchar
Binär fil /home/kristian/Dokument/Genealogi/bouppteckningar/1886 Ludvig Eriksson Öckerö.doc matchar
Binär fil /home/kristian/Dokument/Genealogi/bouppteckningar/1886 Magdalena Eliasdotter Öckerö.doc matchar
Binär fil /home/kristian/Dokument/Genealogi/bouppteckningar/1886 Nils Olsson Säve.doc matchar
Binär fil /home/kristian/Dokument/Genealogi/bouppteckningar/1886 Olena Andersdotter Öckerö.doc matchar
Binär fil /home/kristian/Dokument/Genealogi/bouppteckningar/1886 Olof Olsson Öckerö.doc matchar
Binär fil /home/kristian/Dokument/Genealogi/bouppteckningar/1886 Sofia Andersdotter Öckerö.doc matchar
Binär fil /home/kristian/Dokument/Genealogi/bouppteckningar/1887 Niklas Bernhard Hansson Öckerö.doc matchar
Binär fil /home/kristian/Dokument/Genealogi/bouppteckningar/1887 Sofia Andreasdotter Öckerö.doc matchar
Binär fil /home/kristian/Dokument/Genealogi/bouppteckningar/1899 Benjamin Hansson Öckerö.doc matchar
Binär fil /home/kristian/Dokument/Genealogi/bouppteckningar/1900 August Samuel Magnusson Öckerö.doc matchar
Binär fil /home/kristian/Dokument/Genealogi/bouppteckningar/1900 Carl Andersson Öckerö.doc matchar
Binär fil /home/kristian/Dokument/Genealogi/bouppteckningar/1900 Helena Vilhelmina Arvidsson Öckerö.doc matchar
Binär fil /home/kristian/Dokument/Genealogi/bouppteckningar/1900 Johan Larsson Öckerö.doc matchar
Binär fil /home/kristian/Dokument/Genealogi/bouppteckningar/1900 Johanna Petronella Johansson Öckerö.doc matchar
Binär fil /home/kristian/Dokument/Genealogi/bouppteckningar/1901 Anders Andersson Öckerö.doc matchar
Binär fil /home/kristian/Dokument/Genealogi/bouppteckningar/1901 Anna Christina Eriksdotter Öckerö.doc matchar
Binär fil /home/kristian/Dokument/Genealogi/bouppteckningar/1901 Beata Johannesdotter Öckerö.doc matchar
Binär fil /home/kristian/Dokument/Genealogi/bouppteckningar/1901 Charlotta Petronella Simonsson Öckerö.doc matchar
Binär fil /home/kristian/Dokument/Genealogi/bouppteckningar/1901 Johan Kristiansson Öckerö.doc matchar
Binär fil /home/kristian/Dokument/Genealogi/bouppteckningar/1901 Johanna Benedikta Börjesson Öckerö.doc matchar
Binär fil /home/kristian/Dokument/Genealogi/bouppteckningar/1901 Johanna Karolina Jonsdotter Öckerö.doc matchar
Binär fil /home/kristian/Dokument/Genealogi/bouppteckningar/1901 Lagra Josefina Pettersdotter Öckerö.doc matchar
Binär fil /home/kristian/Dokument/Genealogi/bouppteckningar/1901 Olof Bernhard Andersson Öckerö.doc matchar
Binär fil /home/kristian/Dokument/Genealogi/bouppteckningar/1901 Oskar James Olsson Öckerö.doc matchar
Dom resultat som matchas har skrivits i Ms Word. Jag har ytterligare doc-filer som skulle tagits med här men skillnaden är att dessa är skrivna i OpenOffice. Dokumenten går hur smidigt som helst att öppna men grep klarar inte av att söka i dessa, varför?
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
andol skrev:Anledningen till att grep inte fungerar rakt av är att OpenDocument, såväl som Open XML, i normalutförande hanteras som zip-filer.
Betyder det att det inte går att söka i odt-filer på något sätt?
Nu har jag inte testat OpenXML utan doc-filer som är det gamla word-formatet och där fungerade grep om dokumenten var skrivna i word, annars gick det inte.
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Du borde kolla upp catdoc för att få ut innehållet i word-dokument i plain text i terminalen. Borde funka med sudo apt-get install catdoc för att få det.
/cygdrive/d/My Documents/DM2/logs
>catdoc word.doc
This is a sample word document that has been created as an example of a
link to a file that is not an .html document.
>cat word.doc
▒▒◄ࡱ▒ > ♥ ▒▒ ♠ * ► , ▒▒▒▒ ) ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒
▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒
▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒
▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ E@ ♦ ▒▒ ► ♠ v bjbj▒▒▒▒ ♦ "► ▒▒ ▒▒ v ▒▒ ▒▒ ▒
▒ ▒ 2 2 2 2 2 2 2 F j j j j v F k ▒ ▒ ▒ ▒ ▒ ▒
▒ ▒ ▒ ▒ ▒ ▒ ▒ ▒ ▒ ▒ $ !♥ R s♣ ♠ ► 2 ▒ ▒ ▒ ▒ ▒
► 2 2 ▒ ▒ % ▒ ▒ ▒ ▒
2 ▒ 2 ▒ ▒ ▒ ▒ ▒ ▒ ▒ ▒ 2 2 ▒
▒ ▒ I▒▒ n▒ j ▒
▒ ▒ ; 0 k ▒ y♠ ▒ ► y♠ ▒ F F 2 2 2 2 y♠ 2▒
▒ ▒ ▒ ▒ ▒ ▒ ▒ ▒ ► ► F F $ j ▒
F F j T
his is a sample word document that has been created as an example of a link to a file that is not an .html document. ♠
v ▒
h▒b♦ h▒b♦ CJ OJ QJ ^J aJ ♠ v ▒ ♠
v ▒
1▒h▒▒/ ▒▒=!"#▒▒♣$▒▒♣%▒ ▒
♥ @ @▒▒ @ ♠ N o r m a l ↑ CJ↑ _H♦aJ↑ mH ♦sH ♦tH ♦ D A ▒▒▒ D D e f a u l t P a r a g r a p h
F o n t R i ▒▒▒ R T a b l e N o r m a l ▒♥ 4▒♠
♥l 4▒♠ ♣♥ a▒♥ ( k ▒▒▒ ( N o L i s t v ♦ ► ▒▒▒▒ x ▒ 0 ▒ ▒ ♠ v ♣ ♠ v ♠ ♠ v x x
u x ♦ x ▒▒ ♦ H I S D ♦ ▒ ▒b♦ ▒@▒8 8 l▒▒ ) 8 8 ► v @ ► @ ▒▒ U n k n o w n ▒▒ ▒▒ ▒
▒ ▒▒ ▒▒ ▒▒ ♥ G▒ ♠♥♣♦♣♥♦▒: ▒ T i m e s N e w R o m a n 5▒ ♣♣♠♣ ► ▒ S y m b o l 3&▒ ♠♦♦▒: ▒
A r i a l " ♦ ▒↑ ▒▒ h Y▒▒&Z▒▒& ◄ e ♦ ♥► ◄ e !♥ ▒► ▒♣
▒ ▒ ▒▒r4 u u 3▒◄ ▒► H )▒▒ ? ▒♦ ▒▒▒▒▒▒
▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒b♦ ▒▒ f T h i s i s a s a m p l e w o r d d o c u m e n t t h a t h a s b e e n c r e a t e d a s a n e x am
p l e o f a l i n k t o a f i l e t h a t i s n o t a n ♦ H I S D ♦ H I S D ▒
▒ ♣ ▒▒▒▒▒Oh►▒▒+'▒▒0 ▒ ◄ ▒ ▒ ♥ ♦ ♣ $ ♠ 0 < P ` l
▒ ▒ ▒ ► ▒ ▒ ▒♦ g This is a sample word document that has been created as an example of a link to a file that is not an his
♣ HISD is ISD ISD Normal.dot a ♣ HISD l.d 1 SD Microsoft Word 10.0 @ F▒# @ f▒▒ n▒@ ▒W▒ n▒♥ ♥ ◄ ♥ e ♥
▒
▒ ▒ 3 ▒♦ ♣▒▒՜HISD,▒ 0♥ T ♥ h ♥ u p ♥ ♣ ▒ ▒ ♠ ▒ ◄ ▒ ▒ ▒ ► ▒ ▒ ▒
► g This is a sample word document that has been created as an example of a link to a file that is not an ► ♠ Title
♥ ♥
♦ ♣ ♠ ▒▒▒▒
► ▒▒▒▒ ↑ ▒▒▒▒ ▒▒▒▒" # $ % & ' ( ▒▒▒▒▒▒▒▒+ ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒
▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒R o o t E n t r y ♣
▒▒▒▒▒▒▒▒♥ ♠ ▒ F ▒♦▒▒ n▒- ▒ D a t a
▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ ► 1 T a b l e ♠ ▒▒▒▒ ◄
► W o r d D o c u m e n t ♣ ▒▒▒▒ "► ♣ S u m m a r y I n f o r
m a t i o n ( ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ ↓ ► ♣ D o c u m e n t S u m m a r y I n f o r m a t i o n 8
♦ ▒▒▒▒▒▒▒▒ ! ► C o m p O b j ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ j
▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒
▒▒▒▒▒▒ ▒▒♥
▒▒▒▒♠ ▒ F↑ Microsoft Word Document
MSWordDoc ► Word.Document.8 ▒9▒q
>