Rensa upp i teckentabellen?

Skrivbordsmiljöer, fönsterhanterare och desklets
rylleman
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Rensa upp i teckentabellen?

Inlägg av rylleman »

Jag använder ibland Gnomes teckentabell för att hitta specialtecken och varje gång svär jag över hur rörig den är.

Jag har runt 75 teckentabeller att välja mellan där jag manuellt måste välja olika för att hitta rätt tecken. Jag är ganska säker på att jag aldrig kommer att behöva tecken från Bopomofo, Cherokee eller Hanuho...
Sedan inom teckentabellerna så ligger tecken uppblandat med tangentbordsfunktioner och gråa rutor. Det blir väldigt svårt att få en överblick.

Överlag, förbannat rörigt.

Kan jag rensa upp i Teckentabellen eller har någon något förslag på en bättre än Gucharmap?
Användarvisningsbild
Osprey
Kontakt:

Re: Rensa upp i teckentabellen?

Inlägg av Osprey »

Om det är ett begränsat antal specialtecken du använder så är det förmodligen lättare att skapa dem själv genom att kombinera tecken. Själv använder jag mig av det och jag har aldrig behövt gå in i teckentabellen, men det beror ju lite på vad man ska skriva. En beskrivning av detta hittar du på GtkComposeTable...
Agera genom att ta och behålla initiativet, ta de risker detta kräver...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
rylleman
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Re: Rensa upp i teckentabellen?

Inlägg av rylleman »

Osprey skrev:Om det är ett begränsat antal specialtecken du använder så är det förmodligen lättare att skapa dem själv genom att kombinera tecken. Själv använder jag mig av det och jag har aldrig behövt gå in i teckentabellen, men det beror ju lite på vad man ska skriva. En beskrivning av detta hittar du på GtkComposeTable...
Nä, jag vill inte fundera ut i förväg vilka tecken jag ska använda. Jag vill bara inte se alla tecken som hittats på i världen. Och jag vill se lite bättre ordning på tecknen jag får se.
Skriv svar

Återgå till "Skrivbordet"