Då kom jag typ till den mapen. Sedan skrev jag, efter vad den killen sade: ./flashplayer-installer
Den började då instalera typ, men sedan stod det nått om att min hårdvara inte klarade programmet :S Aja tänkte jag, behöver väl itne flashplayer, så försökte instalera vnc som jag laddat ned. Jag gjorde på liknade sätt, och skrev cd /home/phoenix/Desktop/vnc-4_1_2-x86_linux i terminalen. Sedan skrev jag ./vncinstall, som gfilen hette i mapen. Gissade att det var den, då den hette något med install. Då stod det typ usgae: ./vncinstall <installation-directory> [<man-page-directory>] [<module-directory>]
e.g. ./vncinstall /usr/local/bin
Gissade då, att jag skulel välja var det skall installeras, så jag skrev ./vncinstall /home/phoenix/Desktop
Då Lade sig Xvnc, vncviewer, x0vncserver, vncserver, vncpasswd och vncconfig filerna på skrivbordet.
Jag tänkte, ja nu är det väl instalerat, och försökte öppna vnc genom att först skriva cd /home/phoenix/Desktop och sedan skriva ./vncserver
men då står det: couldnt find Xvnc on your PATH :S Vad menar de? Xvnc ligger både på skrivbordet, och i mappen vnc