Fråga till faddrar

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
mwest
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Fråga till faddrar

Inlägg av mwest »

Jag undrar helt enkelt till de som är faddrar till detta operativsystem i forumet.
Frågan lyder: Händer de att ni känner att de nicks som frågar om olika hjälp är mer kunniga än de försöker utge sig för att vara.

Mer att man utses för en test egentligen om man är kunnig etc .... :P

tack!
Användarvisningsbild
ThinLizzy
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Fråga till faddrar

Inlägg av ThinLizzy »

ingenting jag har upplevt.
mwest

Inlägg av mwest »

...du verkar onekligen kunnig, du svarar på allt möjligt.

kan man bli fadder om man har en tjock mapp med hänvisningslänkar...jag trodde de runt 2006.. :-\

så faddrar e lika kunniga som gröna eller blå färger då, bara de att de ska virkas en ny färg att utåt sett verkar de mer svårt va de redan är.
andol
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur

Inlägg av andol »

@mwest: Vad är den poäng du försöker göra?

I övrigt så handlar Faddrandet inte enbart om kunnande, utan även om att ha viljan och förmågan att sätta sig in i andras problem.
Rune.K
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av Rune.K »

Som jag tänker, en fadder bör ha bra tålamod och inte "släppa taget" om en nybörjare.
AlexF
Kontakt:

Inlägg av AlexF »

Jag har nog aldrig blivit utsatt för någon slags test. Det vore egentligen bara slöseri med tid, för jag har aldrig påstått att jag är någon expert på Linux. Jag kan använda det i dagligt bruk, och vill dela med mig av lite av den kunskap jag har. Om någon vill testa mig så är det fritt fram =)

Du kan bli fadder om du känner att du har förmågan att hjälpa andra, "hålla handen" lite, och givetvis är det bra om man har lite kunskap om felsökning osv.
Användarvisningsbild
Lao Tzu
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av Lao Tzu »

mwest skrev:...du verkar onekligen kunnig, du svarar på allt möjligt.

kan man bli fadder om man har en tjock mapp med hänvisningslänkar...jag trodde de runt 2006.. :-\

så faddrar e lika kunniga som gröna eller blå färger då, bara de att de ska virkas en ny färg att utåt sett verkar de mer svårt va de redan är.
Nja, för att bli rosa borde kunskapskraven vara högre än för att bli grön och blå. Grönt och blått är enbart moderatorfärger. För att flytta och låsa trådar behöver man inte direkt några linuxkunskaper alls (även om det är en fördel att veta vad trådarna handlar om).
"Hennes skithus är som min toalett." - Anna Anka

(&?)
Användarvisningsbild
Ulsak
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av Ulsak »

ett förhållande mellan fadder /nybörjare bör ju bygga på ett slags förtroende i grunden. så det känns ju sådär att man ska göra stickprov.
men nu har vi inte så att mymlar av faddrar på det här forumet, det faddrar vi har ska en stor eloge och erkännande för sitt engagemang. ett mervärde för ett supportforum om man frågar mig.
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"