Tack för förtroendet!

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Tack för förtroendet!

Inlägg av farmfield »

Jag vill tacka er alla för förtroendet som TeamLeader här på Ubuntu-se. Jag kommer göra mitt bästa av min tid här och hoppas på sex lugna och produktiva månader framöver.

Mitt första beslut som TL är att jag kommer tillåta medlemmarna att addressera mig som 'Ers Majestät TeamLeader den Helige' i den mån de önskar göra detta. ;)

Skämt åsido, återigen ett stort tack för förtroendet. :)
Användarvisningsbild
Lao Tzu
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Re: Tack för förtroendet!

Inlägg av Lao Tzu »

Vi litar på dig och Ulsak. Samtidigt tror jag det är svårt att döda LoCo:t ännu mer. ;D Enda vägen härifrån är diagonalt uppåt och framåt.
"Hennes skithus är som min toalett." - Anna Anka

(&?)
Användarvisningsbild
farmfield
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Lao Tzu skrev:Vi litar på dig och Ulsak. Samtidigt tror jag det är svårt att döda LoCo:t ännu mer. ;D Enda vägen härifrån är diagonalt uppåt och framåt.
Personligen tror jag ryktet om LoCot's 'död' är lätt överdriven. Det sägs att en lögn låter mer och mer som sanning ju mer den upprepas och samma grupp människor har gång på gång gått in och kritiserat LoCo't och upphöjt sin egen konkurrerande verksamhet till skyarna och med det inte bara spätt på ryktet om LoCot's förfall utan också med detta rekryterat medlemmar till sin egen verksamhet.

Sanningen är att det finns två Ubuntu-gemenskaper i Sverige. Det privatägda är mer välskött och utvecklat än detta LoCo - inte speciellt underligt eftersom man arbetar effektivare i en privat sajt än i en öppen som denna. Deras expansion har naturligtvis tagit marknadsandelar, dvs. aktiva medlemmar från LoCo't och detta är naturligt i en konkurrenssituation.

Men styr vi upp dom mindre problem vi har samt uppdaterar sajtens utseende (vilket jag inser är enormt underskattat hos den nuvarande administrationen) så är vi snart tillbaka och konkurrerar på samma villkor som den andra gemenskapen.

Men missförstå mig inte. Konkurrens är bra. Kan vi bara få folk att inse vad som är verktygen till framgång så kan vi dock konkurrera på samma nivå - men det kan vi inte idag. Det är väl det jag vill ta tag i dessa kommande sex månader. :)
Användarvisningsbild
CryingFreeman
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av CryingFreeman »

farmfield skrev:(vilket jag inser är enormt underskattat hos den nuvarande administrationen)
Där måste jag få protestera. :) Vikten av en snygg webbplats har jag aldrig underskattat. Det är andra faktorer som gjort att jag inte lagt tid på det. Men nog om det.

Lycka till, hur som helst. Jag hoppas att vi har krattat manegen någorlunda för att ni ska kunna ta tag i det ni vill ha gjort. ;)
Användarvisningsbild
Lao Tzu

Inlägg av Lao Tzu »

Hehe, nu kanske jag överdrev en smula jag också. Dessutom funderar jag inte alls kring fenomenet ubuntu.se. LoCo:ts mål och syfte är väl på sätt och vis att göra plats för båda ställena (i och med ett ökat antal ubuntuanvändare). Jag tror ni kommer göra ett bra jobb med LoCo:t då ni inte bryr er om .se:s verksamhet alls. Den är inte problemet, ej heller lösningen därför bör den heller inte vara med i beräkningen. Sen ska vi inte sitta och nedvärdera oss heller. Det finns mycket potential enbart i egenskap av att vara LoCo och här finns många bra människor också.

All lycka åt er!
"Hennes skithus är som min toalett." - Anna Anka

(&?)
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd

Inlägg av vulfgar »

Lao Tzu skrev:Vi litar på dig och Ulsak.
:D
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
Ulsak

Inlägg av Ulsak »

ni ser jag ubuntu.se inte första hand som en konkurrent, utan som en tillgång för svenska ubuntuanvändare. de är friare i sin roll att utveckla remixer och andra projekt än här där vi bundna av Canonicals regelverk. De ger också bra support vilket är ett bra komplement för alla nya användare som fastnar i nåt problem, vilket gör att gemenskapen i stort har en brett kunskapsspektrum..
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Kontakt:

Inlägg av Urban Anjar »

Grattis! Kör så det ryker!
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Naxiey

Inlägg av Naxiey »

Grattis Ers Majestät TeamLeader den Helige ;) och lycka till
Användarvisningsbild
farmfield
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Naxiey skrev:Grattis Ers Majestät TeamLeader den Helige ;) och lycka till
Kanske skulle valt 'skenhelige' istället, hehe... ;D
Rune.K
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av Rune.K »

Grattis till er båda!
Jag tror att det blir ett bra halvår för ubuntu-se.org.
Och jag har lovat att inte dividera med Ulsak om bugg #1 :)
/Rune
Användarvisningsbild
Broder Tuck
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av Broder Tuck »

;D
Tumme upp,
från klostercellen.

Tukken
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Användarvisningsbild
barzam

Inlägg av barzam »

Grattis till er båda! Jag ser fram emot de här sex månaderna, det kan bli riktigt intressant hoppas jag.
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Sverige"