Känner att modemet suger rätt hårt och undrar vad andra har för erfarenheter av olika adsl-modem. Undrar också om någon har koll på vilket modem som Bahnhof kränger med till sina kunder (för de som väljer att köpa modem vid tecknande av Bahnhof som ISP).
Tjo
/Thomas
Tips på adsl-modem
Kategoriregler
I detta forum diskuterar vi frågor relaterade till fysisk hårdvara.
Ubunturelaterade frågor ska ställas i Hårdvara
I detta forum diskuterar vi frågor relaterade till fysisk hårdvara.
Ubunturelaterade frågor ska ställas i Hårdvara
- omnius
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Tips på adsl-modem
Strength in the arm, truth in the heart, honesty in speech
Re: Tips på adsl-modem
Vad har du för något modem och leverantör just nu?
Själv så har jag haft goda erfarenheter av Linksys, men det kan variera från produkt till produkt.
Själv så har jag haft goda erfarenheter av Linksys, men det kan variera från produkt till produkt.
- omnius
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Ett zyxel som följde med telias abonnemang, vilket har varit helt ok förvisso, men inte är det längre. Någon som vet något om Thompson? Säljer bra som tusan på webbhallen.
Strength in the arm, truth in the heart, honesty in speech
Jag har ett thompson som jag fick från BBB, och det funkar finfint. Har aldrig behövt starta om det på det halvår som jag haft det. 

- Luxwarp
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
- Kontakt:
Hej jag har en thompson tg787 från telia. Ganska värdelös, den tappar anslutningen ibland och då startar den om sig själv, och sen kan inte t.ex servern ansluta upp automatiskt igen utan man måste ansluta servern manuellt.
Jag rekommenderar
Netger ADLS2+ modem och en netgear gigabitrouter bredvid, bästa man kan ha, strular aldrig:)
Jag rekommenderar
Netger ADLS2+ modem och en netgear gigabitrouter bredvid, bästa man kan ha, strular aldrig:)
--------------------------------------
Luxwarp (fd. Zifilion / MMCarlsson)
IT Consultant and Web developer.
Check out my blog about Ubuntu, development, tips, tech and all my projects over at https://codeiolo.org
Luxwarp (fd. Zifilion / MMCarlsson)
IT Consultant and Web developer.
Check out my blog about Ubuntu, development, tips, tech and all my projects over at https://codeiolo.org