Kan inte höja med headsets egna ljudkontroller.
Kan inte höja med headsets egna ljudkontroller.
Hej!
Jag kan inte ändra volymen på mitt headset med ljudkontrollerna som sitter fast på sladden. För att ändra volymen så måste jag göra det via datorn. Det är jobbigt att jag måste höja/sänka på datorn och inte bara kunna göra det på kontrollerna som sitter på sladden. Mitt headset är Turtle Beach p21.
Jag kan inte ändra volymen på mitt headset med ljudkontrollerna som sitter fast på sladden. För att ändra volymen så måste jag göra det via datorn. Det är jobbigt att jag måste höja/sänka på datorn och inte bara kunna göra det på kontrollerna som sitter på sladden. Mitt headset är Turtle Beach p21.
Re: Kan inte höja med headsets egna ljudkontroller.
Hej!
Är det USB-lurar?
Isåfall är det en god chans att knapparna på headsetsladden genererar någon form av kommando till datorn. Testa att gå in i System -> Inställningar -> Tangentbordsgenvägar.
Prova att ändra på kommandot för öka/sänk volym, och istället för att trycka på en knapp på datorn för att ändra så trycker du på knapparna på hörlurssladden.
Mvh
Martin
Är det USB-lurar?
Isåfall är det en god chans att knapparna på headsetsladden genererar någon form av kommando till datorn. Testa att gå in i System -> Inställningar -> Tangentbordsgenvägar.
Prova att ändra på kommandot för öka/sänk volym, och istället för att trycka på en knapp på datorn för att ändra så trycker du på knapparna på hörlurssladden.
Mvh
Martin
Med kommandot xev kan du se vilka knapptryckningar som genereras när du trycker på volymknapparna
Det är ett usb headset.
@pinky: Men då måste jag ändra varje gång jag vill byta till mina högtalare? Konstigt nog behöver jag inte ställa in något för att kunna höja min högtalare med kontrollen som sitter på sladden.
@m!rage: När jag scrollade på ljudkontroller så kom det inte upp något.
@pinky: Men då måste jag ändra varje gång jag vill byta till mina högtalare? Konstigt nog behöver jag inte ställa in något för att kunna höja min högtalare med kontrollen som sitter på sladden.
@m!rage: När jag scrollade på ljudkontroller så kom det inte upp något.
Så ljudkontrollen på hörlursladden kan reglera ljudet på högtalarna?
Jag har ett par högtalar som har en ljudkontroll på sladden. Den fungerar utan att behöva ändra något. Men det funkar inte när jag vill göra det på mina hörlurar med hörlurarnas ljudkontroll.Pinky skrev:Så ljudkontrollen på hörlursladden kan reglera ljudet på högtalarna?
Är även högtalarna USB-anslutna, eller är det "vanlig" (3,5mm hörlursplugg) kontakt?
Nej, de är 3,5mm men headsetet använder usb och 3.5mm.Pinky skrev:Är även högtalarna USB-anslutna, eller är det "vanlig" (3,5mm hörlursplugg) kontakt?
Headsetet använder både och? Det låter märkligtKanineN skrev:Nej, de är 3,5mm men headsetet använder usb och 3.5mm.Pinky skrev:Är även högtalarna USB-anslutna, eller är det "vanlig" (3,5mm hörlursplugg) kontakt?

Att det funkar på högtalarna kan vi nog bortse från eftersom den kontrollen bara justerar "i högtalarna" och inte ändrar något på datorn.
USB ger headsetet ström. När jag kopplar dem till datorn med bara USB så funkar det också men ljudet är inte så bra.Pinky skrev:Headsetet använder både och? Det låter märkligtKanineN skrev:Nej, de är 3,5mm men headsetet använder usb och 3.5mm.Pinky skrev:Är även högtalarna USB-anslutna, eller är det "vanlig" (3,5mm hörlursplugg) kontakt?Kör du med bägge kontakterna samtidigt? Vad händer om du bara har 3,5mm eller bara USB inkopplat?
Att det funkar på högtalarna kan vi nog bortse från eftersom den kontrollen bara justerar "i högtalarna" och inte ändrar något på datorn.
http://www.turtlebeach.com/products/efp ... twork.aspx
kolla på "Using the p21 with a PC or laptop." Jag har köpt den där extra sladden men jag kan inte höja den när jag höjer på "Game" utan jag måste höja på chat på ljudkontrollerna.
http://www.ps3attitude.com/wp-content/u ... ork_03.jpg