Nu är det kokta fläsket stekt (eller Microsoft börjar bli påfrestande)

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Okänd

Nu är det kokta fläsket stekt (eller Microsoft börjar bli påfrestande)

Inlägg av Okänd »

Nu är följande artikel lite gammal (har läst den ett flertal gånger) http://www.datormagazin.se/news/news.jsp?n=5637 men att läsa den fler gånger är bra för det gör mig riktigt arg.

Microsoft ska inte säga ett skit om att någon snor från dem, speciellt inte om Linux. Det är nästan synd att Linux inte var en kommersiell jätte utifrån denna aspekt så att vi kunde stämma sönder Microsoft för alla intrång.

Vi skrämmer Steve Ballmer och C:o och de gör allting för att ta död på den fria viljan. Vi är starka tillsammans, utspridda men starka :).

Jag vill uppmana er alla som kan att kapa era band med Microsoft, allting har gått alldeless för långt nu. Det är dags att mobilisera sig för att slå hål på Ballmers it-ballong-bubbla som breder ut sin smog överallt och förpestar omvärlden.

Ja jag ser fördelarna med Windows men jag själv kan inte finna mig i att investera i ett företags produkter som gör allt för att slå ner på kreativitet och räknar pengar och flinar när Windows bluescreenar.

Som ni kan se så är jag inte särskilt saklig men jag är arg och då kommer allting detta. Så jag vill återigen uppmana er som kan att ta upp kampen, för Microsoft har attackerat oss och vi måste se till att vårt svar inte uteblir (jag pratar lagliga medel här, inget annat).
Okänd

SV: Nu är det kokta fläsket stekt (eller Microsoft börjar bli påfrestande)

Inlägg av Okänd »

Jo, irriterande dumhet det där.

Men om MS stämmer kommersiella Linux-distributörer så kan det ju ge samma effekt som polisens tillslag mot Piratebay ... antalet medlemmar hos piratpartiet ökade rätt så häftigt i alla fall procentuellt sett. http://www2.piratpartiet.se/partiet/medlemsstatistik
Användarvisningsbild
zero gravity
Wikiadmin
Kontakt:

Inlägg av zero gravity »

Även om det rådit distrokrig inom gnu/linuxvärlden så har enigheten gentemot m$ vart stor.
Att man inleder ett samarbete med m$ är väl acceptabelt, för vi måste överbrygga glipan någon gång. Att betala pengar till m$ är absurt och kan inte ses som något annat än en kniv i ryggen på linuxvärlden. Man kanske början se vem som är sheriffen i sherwoodsskogen nu.
Här finns i alla fall en som kommer bojkotta suse.
Abusus non tollit usum
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av ZX Spectrum »

Jag hade liknande tankar att helt lämna Windows i en snar framtid. Tyvärr har jag fått ett beroende av Windows.
Detta har jag dock kunnat fixa genom att under en längre tid byta ut Windows-program sakta men säkert.
Nu har jag kommit så långt att jag ska köra dual boot i fall jag missat något.
Hopplöst när man blir insnöad i Microsofts träsk.
En del program kommer att fungera att köra under Wine, som garanterat inte finns under Linux, ex. Sveriges befolkning 1970 som är ett register som bara finns till Windows.
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"