När jag startar min USB-disk (som jag för övrigt använder för säkerhetskopiering) öppnas ett Nautilus-fönster vilket jag finner mycket irriterande. Jag har Ubuntu 9.10 och detta hände inte i mitt gamla Ubuntu 8.10. Troligen fipplade jag med något så att jag blev av med fenomenet i gamla versionen, men nu hittar jag inte hur man gör… Vill minnas att det fanns något i System → Inställningar tidigare, men hittar ej detta i nya versionen.
Någon som vet?
Helst skulle jag själv vilja kunna ange att Nautilus ska öppnas om jag stoppar in min USB-sticka men inte när jag startar min USB-hårddisk (som brukar monteras som ”/media/Backup”) och så vidare.
Bli av med uppoppande fönster… [LÖST]
- Johnny Rosenberg
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Bli av med uppoppande fönster… [LÖST]
Senast redigerad av 1 Johnny Rosenberg, redigerad totalt 26 gånger.
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Re: Bli av med uppoppande fönster…
Jag har inte testat själv, men du kan ju pröva om detta funkar:
Öppnar nautilus, gå till inställningar och välj fliken Media så finns längst ner frågan "Browse media when inserted" (förmodar att det blir något i stil med "Bläddra i media när det ansluts" på svenska, jag kör engelskt just nu). Ta bort bocken och se om du slipper det uppoppande fönstret.
Öppnar nautilus, gå till inställningar och välj fliken Media så finns längst ner frågan "Browse media when inserted" (förmodar att det blir något i stil med "Bläddra i media när det ansluts" på svenska, jag kör engelskt just nu). Ta bort bocken och se om du slipper det uppoppande fönstret.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

- Johnny Rosenberg
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Re: Bli av med uppoppande fönster…
Den lite halvknasiga översättningen lyder ”bläddra i mediet vid inmatning”. Det lustiga är att jag var och tittade igenom alla alternativ i den fliken men missade den ändå… Har bockat ur rutan nu och det verkar funka. Tack för att du fick mig att titta en extra gång.vulfgar skrev:Jag har inte testat själv, men du kan ju pröva om detta funkar: