Skriva ut pdf på flera sidor [LÖST]
Kategoriregler
Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
Skriva ut pdf på flera sidor [LÖST]
Har kommit över ett jättestort elschema som jag vill skriva ut, tyvärr kan jag inte läsa vad det står om jag skriver ut dokumentet anpassat till A4. Kan man dela upp sidan i fjärdedelar exempelvis så att varje sida i pdf:en hamnar på 4 papper?
Senast redigerad av 1 m!rage, redigerad totalt 26 gånger.
Re: Skriva ut pdf på flera sidor
Öppna filen i tex inkscape så kan du manipulera den. Ändra pappersstorlek, skala upp, skriv ut på flera sidor (eller liknande borde fungera).
Re: Skriva ut pdf på flera sidor
Inkscape begrep jag mig inte på så jag öppnade det i Gimp i upplösningen 300dpi. Sen sparade jag sidan som tiff och infogade i ett kalkylblad i Openoffice Calc, förhandsgranskade och ändrade skalan så det precis fick plats på 8 A4. Efter att ha klippt bort kanterna och limmat ihop alla sidorna blev resultatet ca 70x50 cm. Tyvärr klippte jag först och tänkte sen så ALLA kanterna strök med, inklusive de jag hade tänkt limma på. Så jag fick limma fast ett par pappersremsor på baksidan istället 
EDIT: FAIL! Det var fel schema! 8 sidor till då... Nåja papperslöjd är kul

EDIT: FAIL! Det var fel schema! 8 sidor till då... Nåja papperslöjd är kul

- Bilagor
-
- IMG_0661.JPG (188.44 KiB) Visad 1419 gånger