Lxde problem med ubuntu

Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
Kategoriregler
Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
Jonas_186
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Kontakt:

Lxde problem med ubuntu

Inlägg av Jonas_186 »

Hej jag har installerat skrivbordsmiljön LXDE men ikonen där jag kan välja nätverk har försvunnit. Jag har försökt att lägga till det på nytt (ikonen) men utan att lyckas! Någon som vet vad om kan vara fel? mvh Jonas
Christian Johansson

Re: Lxde problem med ubuntu

Inlägg av Christian Johansson »

Den dök inte upp automatiskt för mig heller när jag installerade LXDE under 8.04.

Det fungerade dock efter att jag lagt till följande rad i filen /etc/xdg/lxsession/LXDE/autostart :

Kod: Markera allt

@nm-applet --sm_disable &
Andra rader jag har lagt till i nyss nämnda fil är följande rader som gör att det dyker upp en ikon när det finns uppdateringar (vilket inte fungerade för mig från början heller) samt att man får en Bluetooth-ikon om man har en aktiverad Bluetooth-enhet i datorn eller kopplad till datorn:

Kod: Markera allt

@update-notifier --startup-delay=60 &
@bluetooth-applet --singleton &
Användarvisningsbild
corneliusbrother
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av corneliusbrother »

Har för mig att Ubuntusmaken Lubuntu (med Lxde) kommer med wicd som nätverkshanterare. Finns med grafiskt gränssnitt och funkar utmärkt. Fast det kanske är onödigt att köra den om man redan har en ubuntuinstallation och bara vill prova skrivbordsmiljön.
Jonas_186
Kontakt:

Inlägg av Jonas_186 »

Hej! wicd löste mitt problem!:D tack så mycket
Skriv svar

Återgå till "Bildhantering"