Val av ny Team Leader
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Val av ny Team Leader
Nomineringar har skett i denna tråden http://www.ubuntu-se.org/phpBB3/viewtop ... 0&start=40
Sammanställningar av alla nominerade finns här http://www.ubuntu-se.org/phpBB3/viewtop ... 06#p367551
Omröstningen pågår fram tom den 7 mars
Det går inte att ändra en lagd röst.
Vid lika resultat för båda kandidaterna så kommer båda dessa att tillsammans med den nyvalda Team Contact avgöra hur man ska lägga upp organisationen, om en ska avstå uppdraget eller om de ska dela på sysslorna.
Sammanställningar av alla nominerade finns här http://www.ubuntu-se.org/phpBB3/viewtop ... 06#p367551
Omröstningen pågår fram tom den 7 mars
Det går inte att ändra en lagd röst.
Vid lika resultat för båda kandidaterna så kommer båda dessa att tillsammans med den nyvalda Team Contact avgöra hur man ska lägga upp organisationen, om en ska avstå uppdraget eller om de ska dela på sysslorna.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

Re: Val av ny Team Leader
Förstör man sin röst om man klickar på Visa resultat, som vid förra valet?
Det är jag också nyfiken på, eftersom den här gången har jag lite beslutsångest.m!rage skrev:Förstör man sin röst om man klickar på Visa resultat, som vid förra valet?
- Lao Tzu
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Kan ni inte bara kolla genom att gå in i tråden utan att vara inloggad på forumet? Jag har för mig att det ska gå...
"Hennes skithus är som min toalett." - Anna Anka
(&?)
(&?)
Njet.Rune.K skrev:Det är jag också nyfiken på, eftersom den här gången har jag lite beslutsångest.m!rage skrev:Förstör man sin röst om man klickar på Visa resultat, som vid förra valet?
Testade precis att klicka på View Results. Har fortfarande möjligheten att rösta.
Är inloggad. Man lever och agerar ju enligt principen "living on the edge" lixom, bah.. ;-)
Ubuntu 10.04 x86 @ AMD Athlon 64 3200+, TwinMos 2048MB PC3200 DDR SDRAM, Nvidia GeForce 6600GT (256MB, PCI-E), SB Audigy 2.
-
- Kontakt:
Den här tråden är för valtekniska frågor.
Den allmänna diskussionen om nominering och val fortsatter här:
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=22&t=45726
Inlägg flyttade dit.
/mod
Den allmänna diskussionen om nominering och val fortsatter här:
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=22&t=45726
Inlägg flyttade dit.
/mod
Ubuntu/Linux - Grunder: En introduktion till Ubuntu och Linux
Ubuntu/Linux - Basics: An introduction to Ubuntu and Linux (experimental, automated translation)
Ubuntu/Linux - Basics: An introduction to Ubuntu and Linux (experimental, automated translation)
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Jag ser tecken på manipulation av siffrorna och det luktar valfusk lång väg. Nuvarande siffror ger 53+41+7% = 101%..?
Eller så avrundar PHPBB3 siffrorna uppåt...
Det är överröstat helt enkelt, hehe... 

Eller så avrundar PHPBB3 siffrorna uppåt...

>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
- ajja
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
- Kontakt:
efter min röst så ser det lite bättre ut med mattematiken.farmfield skrev:Jag ser tecken på manipulation av siffrorna och det luktar valfusk lång väg. Nuvarande siffror ger 53+41+7% = 101%..?![]()
Eller så avrundar PHPBB3 siffrorna uppåt...Det är överröstat helt enkelt, hehe...
53%+40%+7% = 100%
- vulfgar
- ung forumnörd
just nu är det 99% 

Nu ser det bättre ut med procenten, när jag äntligen bestämde mej... 

- Urban Anjar
- Kontakt:
Det vore ju skönt om den som vann fick >50%, så man slapp snack runt blankröstarna...
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
För min del spelar det ingen roll om farmfield skulle vinna med 30%. Blankrösterna ser jag som att varken jag eller farmfield har förtroendet. Därför hade det varit bra med fler kandidater så man fick ett större spektra där det alltid finns någon idé som passar en själv bäst.Urban Anjar skrev:Det vore ju skönt om den som vann fick >50%, så man slapp snack runt blankröstarna...
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Skulle blankrösterna överstiga 50%, då kanske det är dags att börja "snacka" om blankrösterna.
Om det nu inte är så att någon kandidat heter blankröst.
Den som får flest röster blir TL, eller hur?

- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Ja.Rune.K skrev:Skulle blankrösterna överstiga 50%, då kanske det är dags att börja "snacka" om blankrösterna.
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Tack för ett snabbt och entydigt svar!ZX Spectrum skrev:...
Ja.
- vulfgar
- ung forumnörd
Exaktemente!Rune.K skrev:Skulle blankrösterna överstiga 50%, då kanske det är dags att börja "snacka" om blankrösterna.
Även om en kandidat inte får >50% av rösterna så innebär det inte att denne saknar förtroende. För egen del tex så har jag stort förtroende för båda två och det är mer detaljer som avgör vem jag lägger min röst på. Gissar att jag inte är ensam om detta.

- Ulsak
Föreningspraxis säger: Minst hälften av godkända avgivna röster. Blankröster och felaktigt ifyllda valsedlar räknas inte.
- Broder Tuck
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Hej du, Ulsak.
En liten kommentar, i all välmening:
Vulfgar har gjort ett eminent arbete i detta. Några andra regler än de nuvarande, kan knappast behövas, för att "ro denna skuta" (höll på att skriva; - i land, men ändrar det till: . . ) mot land. Där du, förhoppningsvis, blir en bland dem som skall genomföra det arbetet och den "rodden".
Det gäller, till yttermeravisso, att ro så långt som möjligt och att därmed komma så nära land som möjligt och helst, ända fram till . . .
I denna lilla grupp, ingen förening i ordets egentliga betydelse, men en förening (samling) av likasinnade, med ett gemensamt intresse, bör vi kanske akta oss för att försöka hålla allt på disciplinerna, när de aktiva synes ligga kring ett 60-tal engagerade till att avlägga en röst. Hellre vulfgars förslag, än ett regelverk som aldrig ger oss ett verktyg i handen, till att forma vår lilla gemenskap.
Tukken
En liten kommentar, i all välmening:
Må så vara och jag betvivlar det inte. Däremot anser jag inte att detta är en förening, i betydelsen: formell förening. Ingen förening har bildats ang. det svenska locot och det är heller inte aktuellt, som jag kan förstå det.Ulsak skrev:Föreningspraxis säger: . . .
Vulfgar har gjort ett eminent arbete i detta. Några andra regler än de nuvarande, kan knappast behövas, för att "ro denna skuta" (höll på att skriva; - i land, men ändrar det till: . . ) mot land. Där du, förhoppningsvis, blir en bland dem som skall genomföra det arbetet och den "rodden".
Det gäller, till yttermeravisso, att ro så långt som möjligt och att därmed komma så nära land som möjligt och helst, ända fram till . . .

I denna lilla grupp, ingen förening i ordets egentliga betydelse, men en förening (samling) av likasinnade, med ett gemensamt intresse, bör vi kanske akta oss för att försöka hålla allt på disciplinerna, när de aktiva synes ligga kring ett 60-tal engagerade till att avlägga en röst. Hellre vulfgars förslag, än ett regelverk som aldrig ger oss ett verktyg i handen, till att forma vår lilla gemenskap.
Tukken
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Jag tycker också att vulfgar gör ett utomordentligt jobb!
@ Ulsak
Börja nu inte krångla till med snack typ "föreningspraxis".
Hänvisar till Broder Tuck's inlägg strax härovanför, han är mer pedagogisk än vad jag är.
/Rune
@ Ulsak
Börja nu inte krångla till med snack typ "föreningspraxis".
Hänvisar till Broder Tuck's inlägg strax härovanför, han är mer pedagogisk än vad jag är.
/Rune
- farmfield
- Kontakt:
@Ulsak & Rune
Vulfgar har lagt upp vad som gäller detta val och med det är vidare diskussion meningslös. Skulle differensen mellan mig och ZX ligga på ett fåtal procent så skulle jag se det som lika och med det så tar vi alla ett snack om hur vi löser detta bäst.
Jag känner bara att det är meningslöst att munhuggas över ingenting...
Vulfgar har lagt upp vad som gäller detta val och med det är vidare diskussion meningslös. Skulle differensen mellan mig och ZX ligga på ett fåtal procent så skulle jag se det som lika och med det så tar vi alla ett snack om hur vi löser detta bäst.
Jag känner bara att det är meningslöst att munhuggas över ingenting...
>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<