Kylpasta
Kategoriregler
I detta forum diskuterar vi frågor relaterade till fysisk hårdvara.
Ubunturelaterade frågor ska ställas i Hårdvara
I detta forum diskuterar vi frågor relaterade till fysisk hårdvara.
Ubunturelaterade frågor ska ställas i Hårdvara
Kylpasta
Hur ofta bör den bytas? Varje gång man satt dit / tagit bort kylflänsen till CPUn? Håller på och reparerar ett moderkort och har varit tvungen att plocka bort processorn två gånger nu. Kletade på lite Arctic Silver Ceramique första gången och återanvänder gärna den om det går för den är ganska dyr
- Rasmus
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Re: Kylpasta
Helst ska man byta varje gång man tar bort kylaren men om man har tur så behövs det inte. Bara att testa och kontrollera vad du får för temps.
Jag smetade bara ut det som satt där. Klarade mina stresstester bestående av ett par filmer i 720p
Vad finns det för program för att mäta temperaturen? Datorn är en Dell Optiplex GX270

Den hittade inga sensorer. Verkar inte finnas några på det moderkortet tyvärr. Lite lustigt då att BIOS sa "shutdown due to thermal event" när moderkortet inte var som det skulle
Man ska inte smeta ut.
Ett riskorn i mitten och låta värmen och trycket göra sitt med tiden.

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Riskorn ja... Första gången jag kletar kylpasta så jag tog "efter behag", det vill säga en hel delHund skrev:Man ska inte smeta ut.Ett riskorn i mitten och låta värmen och trycket göra sitt med tiden.