flash 64 bitars [LÖST]
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
flash 64 bitars [LÖST]
Jag har alltid kört 32-bitars versioner av ubuntu tidigare, men nu när jag installerade lucid valde jag 64 bitars. Flash verkar funka bra för filmer på tex youtube, men däremot så kan jag inte flytta pusselbitarna här http://jigsawonline.net/
Jag hade 32-bitarsversionen av lucid i vbox och där funkade det så jag antar att det inte beror på lucid utan på att det är 64-bitarsversionen av flash som spökar. Kan någon annan som kör 64-bitars testa om det är samma problem? Min version av flash är Shockwave Flash 10.0 r42.
Edit: Markerat tråden som löst /v
Jag hade 32-bitarsversionen av lucid i vbox och där funkade det så jag antar att det inte beror på lucid utan på att det är 64-bitarsversionen av flash som spökar. Kan någon annan som kör 64-bitars testa om det är samma problem? Min version av flash är Shockwave Flash 10.0 r42.
Edit: Markerat tråden som löst /v
Senast redigerad av 1 vulfgar, redigerad totalt 4 gånger.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

Re: flash 64 bitars
Fungerar utmärkt för mig med Firefox 3.6 och Shockwave Flash 10.0 r42.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Pusslet fungerar för mig också. Men du ska helst använda versionen från http://labs.adobe.com/downloads/flashpl ... 64bit.html,
flashplugin-installer fungerar dåligt på 64-bitars.

-
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Funkar för mig med!
Dock en märklighet. Det funkar i Firefox men inte i Opera. Måste vara någon inställning i Opera, brukar inte ha problem annars...
Dock en märklighet. Det funkar i Firefox men inte i Opera. Måste vara någon inställning i Opera, brukar inte ha problem annars...
- Dagon^
jigsawonline funkade för mig också med Firefox 3.5.7 och Shockwave Flash 10.0 r42.
Lite smått beroendeframkallande var det när jag testade
Lite smått beroendeframkallande var det när jag testade

JAG ÄR INTE FADDER LÄNGRE
- vulfgar
- ung forumnörd
Tack för svaren, ska försöka avinstallera nuvarande flash och testa mej fram. 

Kör 64-bitars flash i min Opera utan problem, så helt omöjligt torde det i alla fall inte vara.Pavel skrev:Dock en märklighet. Det funkar i Firefox men inte i Opera. Måste vara någon inställning i Opera, brukar inte ha problem annars...
Var har du placerat din libflashplayer.so någonstans?
-
@ andol: Jag har normalt sett inga problem med Flash i Opera. SVTPlay, Youtube mm fungerar utmärkt. Det är bara den här sidan som inte vill. Det går inte att flytta pusselbitarna. Opera har en del blockeringar som uppoppande fönster blockerade från start. Jag misstänker det kan vara något sådant.
Flashen har jag lagt i .mozilla/plugin och länkat dit från Opera, har det någon betydelse var man lägger Flash?
Flash finn även i /usr/lib/mozillaplugins och /usr/lib/flashplugin-installer. Det verkar inte bli någon skillnad då jag länkar till någon av dem istället. Flash är 10.0 r42 någonting.
Flashen har jag lagt i .mozilla/plugin och länkat dit från Opera, har det någon betydelse var man lägger Flash?
Flash finn även i /usr/lib/mozillaplugins och /usr/lib/flashplugin-installer. Det verkar inte bli någon skillnad då jag länkar till någon av dem istället. Flash är 10.0 r42 någonting.
- vulfgar
- ung forumnörd
Jag följde guiden på den här sidan https://help.ubuntu.com/community/AMD64 ... AndPlugins och nu funkar det flytta pusselbitarna. Tack för hjälpen!

Det är därför jag blev lite deppad när det inte funkade.Dagon^ skrev: Lite smått beroendeframkallande var det när jag testade