Hej
Jag har plötsligt fått problem med Pidgin. När jag försöker starta programmet öppnas det och jag loggas in. Det tar dock bara en sekund eller två (precis tillräckligt för att jag ska kunna se min kompislista) sedan stängs hela programmet ned igen, utan något felmeddelande. Jag har försökt att starta det igen (naturligtvis), men samma problem upprepar sig igen och igen... Jag har också försökt att installera om det hela via synaptic, men inte heller det ger någon succé. Dessutom har jag tagit bort .purple mappen i /hem/ för att se om det skulle förändra saker, men det gjorde det icke. Jag har också installerat msn-peacan för ett tag sedan och jag vet inte om det kan vara så att det är där problemet ligger. Så finns det några förslag på vad som kan göras, eller vad det är som kan vara orsaken till krånglet svara gärna här?
Ps. Jag installerade emesene för att kolla så att det inte var något fel på mitt konto så att säga, och det var det inte, eftersom att allt fungerar som det ska där. Jag vill dock gärna ha pidgin eftersom att jag tycker att det är snyggare. Ds.
/Birkovic
Pidgin kastar ut mig [Löst]
-
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Pidgin kastar ut mig [Löst]
Senast redigerad av 1 Birkovic, redigerad totalt 5 gånger.
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
- Kontakt:
Re: Pidgin kastar ut mig
Testa att starta pidgin från ett terminalfönster så kan du få ett felmeddelande. Om inte så kan du testa att även lägga till -d för debugging.
Hur jag än gör så slutar det alltid med E17 på netbooken....
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
- Kontakt:
Tittat lite på det, pecan verkar ganska buggigt. Men jag sökt lite på google och fick fram två möjligheter:
- Problem med ett kontos inställninger
- Inte så troligt eftersom du tagit bort .purple. - Problem med proxy-inställningar.
- Kontrollera dina inställningar.
Hur jag än gör så slutar det alltid med E17 på netbooken....
I nyaste versionen av msn-pecan hade jag problem med att Pidgin dog, dock hände det kanske var 5-10 min eller så. Men om du tagit bort alla inställningar med Pidgin så används inte msn-pecan och dina problem borde inte finnas kvar.
Så det bör rimligtvis orsakas av något annat.
Så det bör rimligtvis orsakas av något annat.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
-
Ja. Jag googlade också en del och har förstått att det finns en och annan bugg associerat med "segmenteringsfel" och det finns en hela uppsjö av förklaringar och fixar. Ska försöka titta till det hela senare när jag kommer hem från jobbet.
/Birkovic
/Birkovic
-
Sedan en uppdatering idag funkar pidgin som det ska igen. Problemet löst kan man väl säga då i någon mening