Jag har just installerat Ubuntu 9.10 och får då meddelandet,"språkpaketet är inte komplett." Då måste jag ut på nätet för att kunna fullfölja installationen, men hur gör jag då? Jag har Option Icon 505 HSPA USB Modem. Jag har varit ute på nätet och letat lösningar men det ser väldigt krångligt ut. Är det någon vänlig själ därute som kan visa mig vägen så blir jag väldigt tacksam.
AFFE
Telia Mobilt bredband?LÖST
Telia Mobilt bredband?LÖST
Senast redigerad av 1 alfeva, redigerad totalt 2 gånger.
- Broder Tuck
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Re: Telia Mobilt bredband?
Blandar du kanske ihop något?
Jag vet inte riktigt. Det verkar som om du menar att det är något språkpaket kring detta med modemet.
I så fall kan jag inte hjälpa dig. Du har synbarligen en fungerande uppkoppling.
Är det så att språkpaketet avser Ubuntu, så behöver du inte själv ut på nätet för att "jaga".
Du väljer System > administration > Språkstöd från den övre panelen och sedan är det bara att klicka
där.
Jag kanske har missförstått dig, i så fall ber jag om ursäkt.
Lycka till med problemet, i vilket fall som helst.
Tukken
Jag vet inte riktigt. Det verkar som om du menar att det är något språkpaket kring detta med modemet.
I så fall kan jag inte hjälpa dig. Du har synbarligen en fungerande uppkoppling.
Är det så att språkpaketet avser Ubuntu, så behöver du inte själv ut på nätet för att "jaga".
Du väljer System > administration > Språkstöd från den övre panelen och sedan är det bara att klicka
där.
Jag kanske har missförstått dig, i så fall ber jag om ursäkt.

Lycka till med problemet, i vilket fall som helst.
Tukken
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Om det är uppkopplingen med Telia mobilt bredband som är ditt problem så har jag till slut lyckats få det att fungera med hjälp av:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1347813&page=2
De två sista inläggen (#17 och #18) och länken i #17 har löst problemet med uppkopplingen i Karmic.
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1347813&page=2
De två sista inläggen (#17 och #18) och länken i #17 har löst problemet med uppkopplingen i Karmic.
Varför betala dyrt för sekunda vara när prima är gratis?
Hej Broder Tuck
Joo, jag har fungerande bredband på min laptop, det är där jag har skrivit. (Windows) men i Ubuntu har jag inte lyckats att installera bredbandet.Jag vill lägga över till Ubunto på båda mina nya datorer men tar en i sänder.
Hälsningar affe
Joo, jag har fungerande bredband på min laptop, det är där jag har skrivit. (Windows) men i Ubuntu har jag inte lyckats att installera bredbandet.Jag vill lägga över till Ubunto på båda mina nya datorer men tar en i sänder.
Hälsningar affe
Tack Roja.
Problemet är att jag är jättedålig på Engelska så jag behöver hjälp på Svenska.
tack i alla fall.
affe
Problemet är att jag är jättedålig på Engelska så jag behöver hjälp på Svenska.
tack i alla fall.
affe