Kazehakase
- Pink Panther
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Kazehakase
Kazehakase är en snabb och stabil webbläsare. Mitt val är Kazehakase som andra val efter Firefox. Jag använder mig bara Firefox när jag behöver. Vid vanlig daglig användning är det Kazehakase som är det enda alternativet. Jag fick ner 0.5.8 ( släppt 30/1 ), men enligt den officiella hemsidan är det 0.5.4 som är den senaste versionen. Men Arch linux har en snabb ”pipeline” .
http://kazehakase.sourceforge.jp/
Pink Panther
http://kazehakase.sourceforge.jp/
Pink Panther
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Linux Mint 18 Sarah
- Katt
- AVREGISTRERAD
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
- Kontakt:
Re: Kazehakase
Det var som katten, trodde projektet var nästintill dött. Själv föredrar jag epiphany och midori, men använde en gång i tiden kazehakase.
Det är inte lätt när det är svårt!
- Pink Panther
Hur du kan få projektet till att vara dött? Det blir intressant att läsa din förklaring. Din information är inte korrekt. Vad jag kan se via hemsidan så lever projektet. Jag gillar varken epiphany eller midori, halv färdiga projekt.Katt skrev:Det var som katten, trodde projektet var nästintill dött. Själv föredrar jag epiphany och midori, men använde en gång i tiden kazehakase.
Pink Panther
Linux Mint 18 Sarah
Linux Mint 18 Sarah
# Kazehakase-0.5.4 Release
Last update on January 26, 2010 11:14
# Kazehakase-0.5.3 Release
Last update on April 17, 2008 05:56
- Pink Panther
Eftersom du är så glad och skriver "Pwn" kan du förklara hur jag importerar mina Firefox bokmärken till Midori. Jag får upp fel filformat hela tiden. Det här fungerade smidigt i Kazehakase 0.5.8 som är den senaste versionen om vi skall vara korrekta. Bara en sådan sak får mig att se rött, det är för dåligt att Midori inte har ett enkelt import funktion.Hund skrev:Pwn.
Jag testar Midori nu, men är fruktansvärt frustrerad över att inte ha mina bokmärken tillgängliga.
Pink Panther
Linux Mint 18 Sarah
Linux Mint 18 Sarah
- Katt
- AVREGISTRERAD
- Kontakt:
TicToc skrev:# Kazehakase-0.5.4 Release
Kunde inte sagt det bättreHund skrev:Pwn.

Men nog om det ping panther. Kazehakase var på tiden jag använde den väldigt lovande och är antagligen fortfarande det på många sätt. Det är riktigt roligt att se en ny uppdatering, och hoppas innerligt att utvecklingen igen sätter igång på allvar.
Angående midori så sparar den sina bokmärken i .xbel. Om webbläsaren i sig inte klarar av att konvertera till korrekt format, så är det ganska enkelt åtgärdat via nätet, t.ex. på http://www.linkagogo.com/go/Convert. Jag har för mig också att utvecklarna snackade om att implementera automatisk konvertering, men det var ett tag sedan jag aktivt använde midori så är inte hundra. Utvecklarna är dessutom väldigt aktiva och dessutom trevliga vilket är en stor bonus för alla projekt.
Sen så har vi git versionen utav epiphany. För mig passar den utmärkt på den bärbara, i och med att lösenorden kan sparas via gnome-keyring. Men den har (och saknar) dock vissa grejer som är irriterande. Men i och med att utvecklingsversionen av epiphany-extensions nått 2.29.6 (likaså epiphany) så borde snart flera plugins (adblock bla) vara tillgängliga.
- Pink Panther
Tack för hjälpen, jag såg detta. Jag var på deras sida, men jag läste inte så noggrant. Jag såg bara något om medlem/inloggning Linkogo, men det var tydligen inte nödvändigt. Jag vet inte vad du menar ping panther, du menar kanske ding pantherKatt skrev:TicToc skrev:# Kazehakase-0.5.4 Release
Last update on April 17, 2008 05:56Kunde inte sagt det bättreHund skrev:Pwn.
Men nog om det ping panther. Kazehakase var på tiden jag använde den väldigt lovande och är antagligen fortfarande det på många sätt. Det är riktigt roligt att se en ny uppdatering, och hoppas innerligt att utvecklingen igen sätter igång på allvar.
Angående midori så sparar den sina bokmärken i .xbel. Om webbläsaren i sig inte klarar av att konvertera till korrekt format, så är det ganska enkelt åtgärdat via nätet, t.ex. på http://www.linkagogo.com/go/Convert. Jag har för mig också att utvecklarna snackade om att implementera automatisk konvertering, men det var ett tag sedan jag aktivt använde midori så är inte hundra. Utvecklarna är dessutom väldigt aktiva och dessutom trevliga vilket är en stor bonus för alla projekt.
Sen så har vi git versionen utav epiphany. För mig passar den utmärkt på den bärbara, i och med att lösenorden kan sparas via gnome-keyring. Men den har (och saknar) dock vissa grejer som är irriterande. Men i och med att utvecklingsversionen av epiphany-extensions nått 2.29.6 (likaså epiphany) så borde snart flera plugins (adblock bla) vara tillgängliga.

Pink Panther
Linux Mint 18 Sarah
Linux Mint 18 Sarah
-
- Kontakt:
Själv kör jag mest conkeror / uzbl eller Midori 

- Katt
- AVREGISTRERAD
- Kontakt:
Skrev fel, skulle vart Pink Panther
, mitt fel. Och ja, bokmärkeshanteringen i midori är under all kritik enligt mitt tycke, likaså att de inte fått implementerat lösenordshantering än.
Bokmärkesbiten kan man väl sägas delvis om epiphany med, fast där sorteras bokmärkena som jag vill ha dom från början så det är ett mindre bekymmer.

Bokmärkesbiten kan man väl sägas delvis om epiphany med, fast där sorteras bokmärkena som jag vill ha dom från början så det är ett mindre bekymmer.