Försöker få i gång Flash-plugin i Firefox. Det såg ut att vara installerat (Adobes),men eftersom det inte funkade ville jag prova att installera om det.
Har provat Adobe, Gnash och SWF-nånting, men det blir alltid fel i installationen eftersom det inte går att starta flashplugin-installer som tydligen redan finns där. Felmeddelandet i Synaptic lyder:
Det är rad ett som kommit upp hela tiden från att jag började meckla med det. Den andra raden varierar beroende på vilken variant jag försöker installera.E: flashplugin-installer: underprocess installerade post-installation-skript gav felkod 2
E: swfdec-mozilla: underprocess installerade post-installation-skript gav felkod 2
Plockar jag bort övriga flash-grejor i Synaptic är det till slut bara flashplugin-installer kvar och försöker jag ta bort det får jag
Om jag försöker installera om flashplugin.installer, får jag följande meddelande under Detaljer:E: flashplugin-installer: underprocess installerade pre-removal-skript gav felkod 2

Det känns som att det bästa vore att manuellt plocka bort den flashplugin-installer som finns där och börja om på nytt, men hur gör jag det? Eller har någon en bättre idé?
/DB