Jag har haft en HP Laserjet 4L skrivare. Aldrig några problem. Nu gick den sönder och jag fick tag i en "liknande" Cannon LBP 4U.
Installerade den. Den funkar på "andra sidan - Vindovs" men inte på Ubuntu. Den krävde något som heter "Cjet" men nu har jag även fått de installerat, men trots det, fungerar den inte. (Jag har både Ubuntu och windows XP på samma dator. Men använder mycket sällan Windovs
När man går in och söker skrivare säger den att den har hittat en skrivare på LPT #1, men den säger inte vilken. "Skrivare ansluten till pararellporten" Min skrivare är ansluten till en USB-port eftersom det inte finns någon LPT #1 port. På Windovs sidan kan man välja sig fram till en USB - port och den hittar även namnet på skrivaren.
När jag försöker printa ut något, så står det på kölistan att den behandlar utskrivningen, men skrivaren reagerar inte överhuvudtaget!
Vad skall jag göra?
datorn hittar inte Cannon LPB 4 U
Re: datorn hittar inte Cannon LPB 4 U
Den borde dyka i listan upp efter sökningen!?
Här en länk till OpenPrinting database - Printer: Canon LBP-4U som kanske kan hjälpa dig vidare.
Här en länk till OpenPrinting database - Printer: Canon LBP-4U som kanske kan hjälpa dig vidare.
-
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
- Kontakt:
Re: datorn hittar inte Cannon LPB 4 U
Den linken hjälpte mig inte!