Ubuntu är seg

Mjukstarta här!
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
gröngölingen
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Ubuntu är seg

Inlägg av gröngölingen »

Problemet är att jag har installerat office 2007 och texten tar tid att komma fram i dokumenten. Det är frustrerande. Vad gör man för att snabba upp texthanteringen i den nya laptoppen? Är det någon som har upplevt något liknade.

Skaffade just lapptoppen för frugans användande och måste hitta en lösning till detta snarast. Har ingen aning personligen eftersom detta är första gången jag någonsin har försökt mig på att använda ett linux OS. Tackar helhjärtat för all hjälp jag kan få.
Användarvisningsbild
norhager

Re: Ubuntu är seg

Inlägg av norhager »

gröngölingen skrev:Problemet är att jag har installerat office 2007 och texten tar tid att komma fram i dokumenten. Det är frustrerande. Vad gör man för att snabba upp texthanteringen i den nya laptoppen? Är det någon som har upplevt något liknade.

Skaffade just lapptoppen för frugans användande och måste hitta en lösning till detta snarast. Har ingen aning personligen eftersom detta är första gången jag någonsin har försökt mig på att använda ett linux OS. Tackar helhjärtat för all hjälp jag kan få.
Beskriv din dator minne,processor och grafikkort. Du skriver office 2007 är det openoffice du menar.
gröngölingen

Inlägg av gröngölingen »

[quote="norhager"]
Det är en Dell desktop Vostro, minne 1.9 GiB, processor, Intel (R) Celeron (R)CPU 743@ 1,3 GHz, grafikkort: ( HDA Intel (ALC 269 analog) är osäker om det är grafikkortet.
Nej jag menar Microsoft Officepaketet 2007 med World osv.

Mvh
Pavel
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av Pavel »

Att köra MS Office genom Wine är inte att rekommendera. Jag har inte testat det själv. Jag kan dock tänka mig att det blir både instabilt och långsamt. Använd OpenOffice istället. Det kan hantera de flesta MS Office dokument.
gröngölingen

Inlägg av gröngölingen »

Pavel skrev:Att köra MS Office genom Wine är inte att rekommendera. Jag har inte testat det själv. Jag kan dock tänka mig att det blir både instabilt och långsamt. Använd OpenOffice istället. Det kan hantera de flesta MS Office dokument.
Finns det verkligen inget sett att snabba upp det? Frugan kommer troligen kämpa med näbb och klo om jag föreslår ny programvara.
Användarvisningsbild
norhager

Inlägg av norhager »

gröngölingen skrev:
Pavel skrev:Att köra MS Office genom Wine är inte att rekommendera. Jag har inte testat det själv. Jag kan dock tänka mig att det blir både instabilt och långsamt. Använd OpenOffice istället. Det kan hantera de flesta MS Office dokument.
Finns det verkligen inget sett att snabba upp det? Frugan kommer troligen kämpa med näbb och klo om jag föreslår ny programvara.
Prova Open Office jag har använt det i många år och det fungera fint, och så olikt MS Office är det inte.
Pavel

Inlägg av Pavel »

Det första man måste inse om man använder Linux är att det inte är Windows. I de flesta fall kan man inte köra Windowsprogram. Man är därför tvungen att använda andra program än i Windows.
Användarvisningsbild
Ambassadeur5000
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av Ambassadeur5000 »

gröngölingen skrev:
Jo men det gör det. Installera det i en Windows-burk ;D

Nä men ta nu och testa Open Office! Väldigt likt MS Word. Har hittills inte hört någon som är missnöjd eller saknat dito MS ;)
Användarvisningsbild
Dagon^

Inlägg av Dagon^ »

gröngölingen skrev:Problemet är att jag har installerat office 2007 och texten tar tid att komma fram i dokumenten. Det är frustrerande. Vad gör man för att snabba upp texthanteringen i den nya laptoppen? Är det någon som har upplevt något liknade.

Nej, jag har försökt mixtra med det själv och det blir verkligen inte snabbare än vad du har det. Så länge du inte tänker använda något Microsoft-specifikt som t.ex. Access så fungerar Open Offica galant :)
JAG ÄR INTE FADDER LÄNGRE
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren"