Är det normalt att svn "går sönder"?
Är det normalt att svn "går sönder"?
Det har hänt mig flera gånger att jag gjort checkout på något (exempelvis mplayer), kört ./configure, make och make install. Efter ett tag så har jag uppdaterat svn-mappen (vad heter det egentligen?) och gjort ./configure igen. Sen har det inte gått att kompilera eländet, det har bara brutits mitt i utan felmeddelanden. Enda sättet jag vet fixar det är att helt enkelt ta bort hela mappen och göra en checkout igen. Ska det vara så här?
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Re: Är det normalt att svn "går sönder"?
Menar du att du inte kan kompilera efter att du kört "svn update"? Men att en ny "svn co" fungerar? Det verkar ju lite underligt. Men det är svårt att veta vad det beror på utan att se vilka felmeddelanden du får.
Det är precis det jag menar. Alltså jag kan göra en helt ny svn co efter att ha tagit bort allt i mappen innan. Då brukar det gå att kompilera. Postar felmeddelanden här nästa gång det händer
Ja, det är inte helt ovanligt med program som det är problem med att bygga efter man kört "svn update". Ibland krävs att man kör "make clean", "make distclean" eller "make maintainer-clean" för att rensa upp från tidigare byggen.