Spotify, gratisversionen
Spotify, gratisversionen
Jag har lyssnat på musik via spotify(gratisversionen) ett bra tag nu, då och då, inte varje dag.
Är det bara jag som tycker att att spotify bryter in betydligt oftare numera med reklamavbrott (jag menar inte de synliga annonserna...)?
Är det bara jag som tycker att att spotify bryter in betydligt oftare numera med reklamavbrott (jag menar inte de synliga annonserna...)?
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Re: Spotify, gratisversionen
Jag har fått problem med att det inte fungerar alls numera. När jag klickar på en låt visas en gul högtalarsymbol vid låten och på tidsaxeln längst ned visas rätt låtlängd. Men låten sätter aldrig igång och spelar.
Beror på vad du menar med numera, jag tycker det har varit ganska mycket i flera månader nu. Men precis när Spotify lanserades var det ganska lugnt och skönt
Det stämmer att det var lugnt och skönt i början.m!rage skrev:Beror på vad du menar med numera, jag tycker det har varit ganska mycket i flera månader nu. Men precis när Spotify lanserades var det ganska lugnt och skönt
Jag har nog haft ett uppehåll på minst en månad.
Men jag förstår naturligtvis Spotify, de vill naturligtvis tjäna kosing.
Undrar om man får återbäring på hårddiskutrymmet och bandbredden man överlåter åt Spotify

-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Har du testat Grooveshark: http://listen.grooveshark.com/ ? Där slipper du reklam.
Eller, så kan man faktiskt betala för spotify
99kr/mån är faktiskt inte så dyrt för att slippa besväret att tanka hem all musik. Det enda dåliga är att det är svårt att bränna ut till en skiva att ha i bilen.
Pröjsar man så slipper man reklamen + att man kan "ladda hem" musik och lyssna på i offline-läge, tex när man är ute och reser.
Att det blivit tätare mellan inslagen är nog just att de vill att fler ska betala + att när spotify blir större (fler lyssnare) så dyker det upp fler som vill annonsera.
EDIT: Såg nu att du inte lyssnar så ofta, och då är plötsligt 99kr/mån lite saftigt, det kan jag hålla med om.
Själv lyssnar jag flera timmar om dagen, och då är det en annan femma.

99kr/mån är faktiskt inte så dyrt för att slippa besväret att tanka hem all musik. Det enda dåliga är att det är svårt att bränna ut till en skiva att ha i bilen.
Pröjsar man så slipper man reklamen + att man kan "ladda hem" musik och lyssna på i offline-läge, tex när man är ute och reser.
Att det blivit tätare mellan inslagen är nog just att de vill att fler ska betala + att när spotify blir större (fler lyssnare) så dyker det upp fler som vill annonsera.
EDIT: Såg nu att du inte lyssnar så ofta, och då är plötsligt 99kr/mån lite saftigt, det kan jag hålla med om.

-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Betyder det att de sparas i separata filer som man enkelt kan föra över till sin musikspelare o.s.v? De använder väl ogg vorbis har jag för mig.Pinky skrev:Pröjsar man så slipper man reklamen + att man kan "ladda hem" musik och lyssna på i offline-läge, tex när man är ute och reser.
-
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
- Kontakt:
Musiken förvaras på något sätt i OGG vad jag har hört, men dem är inte så dumma att datan som lagras på hårddisken är helt oskyddad. Den är antagligen krypterad på något sätt för att förhindra spridning utanför Spotify. Så nej, du kan enbart använda de filerna inom Spotify 

Jodå jag har testat, men jag tyckte kvaliteten på låtarna var ojämn.Christian Johansson skrev:Har du testat Grooveshark: http://listen.grooveshark.com/ ? Där slipper du reklam.
Men kvaliten lär bli bättre med tiden, det är användare som laddar upp låtarna efter vad jag har förstått.
Annars är konceptet kanon!
Allt fungerar i webbläsaren med hjälp av Flash.
Men borde man inte kunna få tag i filerna med någon slags resource hacker?AlexF skrev:Musiken förvaras på något sätt i OGG vad jag har hört, men dem är inte så dumma att datan som lagras på hårddisken är helt oskyddad. Den är antagligen krypterad på något sätt för att förhindra spridning utanför Spotify. Så nej, du kan enbart använda de filerna inom Spotify

Det går kanske, men är det verkligen lönt mödan?TweekiE skrev:...
Men borde man inte kunna få tag i filerna med någon slags resource hacker?
För många av oss här, så är tid lika med pengar

Grooveshark's databas verkar vara undgefär 3 ggr större än Spotify's enligt wikipedia, kanske mängden som ger lite ojämn kvalitet.
www.jiwa.fm och www.deezer.com är två andra liknande online tjänster.
Edit: songza.tv är en liknande tjänst för youtube.
www.jiwa.fm och www.deezer.com är två andra liknande online tjänster.
Edit: songza.tv är en liknande tjänst för youtube.
Senast redigerad av 1 gruble, redigerad totalt 24 gånger.
posted from a silent usb, cf, sdhc, ssd or revodrive started pc. Ext2Fsd Project PC-BSD® PenDriveLinux UsbForum SSD review
det är ca tre veckor sedan jag upptäckte grooveshark, jag vet inte hur ny webbsidan/tjänsten egentligen är.
då testade jag lite...men var väl inte så där nöjd med kvaliten på låtarna.
men som jag förstår kommer det att förbättras eftersom.
har testat mer ikväll och det går att hitta redig musik som en skåning i min ålder tycker om, nämligen Peps...
måste skapa ett konto på grooveshark, konceptet är kanon som jag sa innan i ett tidigare inlägg.
(frågan om hur legalt grooveshark egentligen är, är värt en helt egen tråd.)
då testade jag lite...men var väl inte så där nöjd med kvaliten på låtarna.
men som jag förstår kommer det att förbättras eftersom.
har testat mer ikväll och det går att hitta redig musik som en skåning i min ålder tycker om, nämligen Peps...

måste skapa ett konto på grooveshark, konceptet är kanon som jag sa innan i ett tidigare inlägg.
(frågan om hur legalt grooveshark egentligen är, är värt en helt egen tråd.)
Oj har inte sett grooveshark förut men värkar ha mer låtar en spotify iaf.
Och om ja ska nämna när ja först börja med spotify så hade dom inga "reklam avbrott" alls bara reklam som i banners å bilder, men nu så har dem de rätt så ofta tycker jag.
Och om ja ska nämna när ja först börja med spotify så hade dom inga "reklam avbrott" alls bara reklam som i banners å bilder, men nu så har dem de rätt så ofta tycker jag.
Open Source Terrorist
Du lyssnar då och då, men inte varje dag?Rune.K skrev:Jag har lyssnat på musik via spotify(gratisversionen) ett bra tag nu, då och då, inte varje dag.
Klokt beslut då du kan skada dina öron.
-
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
jag har kört på spotify i något år nu, men måste säga att reklamen har kommit mer och mer på senare tid känns som att det mer än reklam med musik avbrott nu för tiden. Har vetat ganska länge att Grooveshark funnits som alternativ men har inte känts som att de har så mkt "svensk" musik såsom Spotify. sen skaffade rums polaren Grooveshark VIP, alltså betal versionen av det så att man kan ha det på sin telefon.
Grooveshark: 30$ vip/år (3$/månad för VIP)
+ingen reklam
+behövs inget program mer än webbläsare
+kan ha låtar i mobilen
+ utbudet
+priset
=kvaliten på ljudet?
(vet inte om det funkar offline)
läs mer om vip http://vip.grooveshark.com/
Grooveshark 0kr/år
+ingen reklam
+ ungefär samma utbud som spotify
- kan inte ha låtar på mobilen
=kvaliten på ljudet?
Spotify: premium 99kr/månad
+kan ha det i mobilen
+utbudet
+ingen reklam
+offline mode
+ljud kvaliten
läs mer on spotify http://www.spotify.com/se/get-spotify/overview/
Spotify: unlimited 49kr/månad ( man kan inte ha det i mobilen, spela offline)
+utbudet
+ingen reklam
+offline mode
+ljud kvaliten
egna erfarenheter, har inte hittat någon låt som inte finns på spotify än men det lär ju finnas, de har även mettalica, acdc som inte spotify har. (inte helt säker)har snarare hittat fler på groovshark än på spotify.
Grooveshark: 30$ vip/år (3$/månad för VIP)
+ingen reklam
+kan ha låtar i mobilen
+ utbudet
+priset
=kvaliten på ljudet?
läs mer om vip http://vip.grooveshark.com/
Grooveshark 0kr/år
+ingen reklam
+ ungefär samma utbud som spotify
- kan inte ha låtar på mobilen
=kvaliten på ljudet?
Spotify: premium 99kr/månad
+kan ha det i mobilen
+utbudet
+ingen reklam
+offline mode
+ljud kvaliten
läs mer on spotify http://www.spotify.com/se/get-spotify/overview/
Spotify: unlimited 49kr/månad ( man kan inte ha det i mobilen, spela offline)
+utbudet
+ingen reklam
+offline mode
+ljud kvaliten
egna erfarenheter, har inte hittat någon låt som inte finns på spotify än men det lär ju finnas, de har även mettalica, acdc som inte spotify har. (inte helt säker)har snarare hittat fler på groovshark än på spotify.