Hur ta bort och ominstallera Skype

Problem med att spela musik, film osv.
rkl

Hur ta bort och ominstallera Skype

Inlägg av rkl »

Jag får inte Skype att fungera; nu inget ljud varken i lurar eller mikrofon. Jag försöker ta bort det Skype jag har. Hur gör jag det?? Har försöket med Program/Lägg till Ta bort och där hittar jag inte Skype??

Kan jag ta bort det med Terminalen; vilket kommando i så fall??

Vilken version av Skype skall jag ha?? Jag kör Ubuntu 8.04 LTS.

Jag ser att jag laddat ner både ubuntu-hardy och ubuntu-intrepid.

Hur och med vilket program, öppnar jag skype-paketet.

Lurarna fungerar på annan dator.

Mycket tacksam för hjälp!!!

Jag har försökt rensa ut Skype med "sudo aptitude remove skype" i Terminalen. Verkar som delar av Skype finns kvar. Finns något bättre kommando för att få bort alla delar av Skype??????????????????????????
Användarvisningsbild
Cadryc
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Re: Hur ta bort och ominstallera Skype

Inlägg av Cadryc »

Du kan även avinstallera med System → Administration → Pakethanteraren Synaptic, sök på skype och högerklicka → Markera för total borttagning
Sen så kan du öppna din hemmapp, Platser → Hemmapp, tryck ctrl+H så visas dolda filer och mappar, de vars namn börjar med en punkt. Se om det finns nån .skype och isåfall kan du ta bort den (eller byta namn på den till ex .skype.backup ifall du vill kunna ta tillbaka den sen), där sparas användarspecifika inställningar för skype. Tror jag, så är det iaf med de flesta andra program. Du kommer se en massa mappar med namn som börjar med punkt.

Sen så kan du testa att installera senaste Skypebetan. Skit samma att det står Ubuntu 8.10. Välj bara 32- eller 64bitars. Om du inte vet så välj 32. Ladda ner filen till en mapp och dubbelklicka på den för att installera. Klagar den på fel (processor)arkitektur så pröva 64 (vice versa).
http://www.skype.com/download/skype/linux/choose/

I ljudinställningarna för Skype så välj Pulseaudio.
Skriv in din hårdvara här så kan andra se hur bra den funkar med Ubuntu.

Har du tid över så ta en titt här
Skriv svar

Återgå till "Ljud och video"