Hej.
Jag använder dropbox för att ha tillgång till mina dokument vart jag än befinner mig och eftersom att det fungerar både till Windows (jobbet) och Ubuntu (hemma) föredrar jag det framför Ubuntu One. Samtidigt har jag nyligen börjat använda docky och jag har placerat ut olika programstartare på dockan, men just dropbox vill inte fungera. Är det någon som känner till det här? Kanske finns det generella problem och lösningar till om en ikon på docky inte fungerar. När jag klickar hoppar den till precis som den ska, men inget startar. Jag kan också högerklicka och välja "öppna" men inte heller då händer något.
Tips mottages tacksamt.
/Birkovic
Docky och dropbox
-
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Re: Docky och dropbox
Jag lyckas inte heller få in dropbox i docky. Jag tror att Dropbox inte är någon programstartare i vanlig mening. Tjänsten körs ju från start. Därför tror jag inte det går att lägga in den på något enkelt sätt i Docky. Dessutom kan jag inte riktigt se meningen med det. Man har ju Dropboxgenvägen på panelen. Det man vill åt är ju som regel innehållet i Dropboxmappen och inte programmet man gör inställningar i. Man kan ju alltid skapa fler genvägar till mappen än den i panelen om man tycker den är svår att hitta.
Om du kör Gnome-Do tillsammans med Docky kan du installera en plugin för Dropbox. Då kommer du åt flera snabbkommandon från Docky/Gnome-Do för Dropbox.
Om du kör Gnome-Do tillsammans med Docky kan du installera en plugin för Dropbox. Då kommer du åt flera snabbkommandon från Docky/Gnome-Do för Dropbox.