En dag i en forumadministratörs liv.
* Vaknar kl 07,15 och går upp och sätter på datorn.
* Går ut i köket för att fixa en STOR kanna kaffe som ska räcka ett tag.
* Kl 07,30 kommer fru och barn ut i köket för att fixa sin frukost, men då sitter jag redan framför datorn och har loggat in mig på forumet för att kolla in vad som hänt och händer.
* Kl 07,50 klappar frun mig på axeln och säger hejdå innan hon tar barnen vid handen för att lämna dem på dagis och sen sticka till jobbet. Jag mumlar något otydbart men i ett vänligt tonfall.
* Kl 08,30 ca upptäcker jag att nu pågår det saker på forumet som jag behöver åtgärda och det tillbringar jag ca en timme med att göra.
* Kl 09,30 upptäcker jag att kaffet tagit slut och muttrar över att hustrun uppenbarligen tagit sig en kopp ur kannan hon också. Kan hon inte göra eget? Förstår hon inte hur viktigt kaffet är för min uppgift? Gör en ny kanna innan jag återvänder till datorn.
* Hoppsan! Klockan har visst blivit 14,15 redan och jag som skulle hämtat ungarna på dagis. Ringer frun och ber om ursäkt medan jag fabricerar något om allt det viktiga jag har gjort under dagen. Plockar fram en pizza ur frysen och mikrar den innan jag äter den. Jodå, de smakar rätt okej varma också, annars brukar jag oftast ta en direkt ur frysen och knapra på. Det tar minst tid.
* Kl 15,30 kommer fru och barn hem. Barnen stojar och är i allmänhet mycket störande, så jag ryter åt dem att hålla sig undan. Frun muttrar något ogillande, men det kan man ju inte ta vid sig av. Återvänder till forumet för att kolla vad som pågår. Får absolut inte missa något!
* Kl 17,00 skall vi äta. Kalops! Gott! Jag tar min tallrik och äter maten medan jag bläddrar runt på forumet för att se den senaste utvecklingen. Den avätna tallriken ställer jag på högen under bordet där det redan står några. Kan frun aldrig plocka in dem till diskmaskinen? Vad är det för fel på henne egentligen?
* Kl 19,30 kommer ungarna in för att pussa god natt. Jag ger dem varsin klapp på huvudet och lovar att stoppa en femtilapp i vars och ens spargris bara för att de skall vara snälla. Frun muttrar nå’t därute i köket igen.
* Kl 20,15 kommer frun in med en dvd-film i handen och säger att hon tycker att vi kan väl sitta ner och titta på den tillsammans, dela på en flaska vin och litet gott att äta. Jag går med på det och hon går för att göra i ordning. Men nu har det väl ändå tagit hus i helsike på forumet! Detta måste stävjas!
* Kl 20,30 måste jag faktiskt snäsa åt frun att jag har viktigare saker att göra. Hon försvinner ut till ett annat rum.
* Kl 23,30 har jag kollat igenom forumet en sista gång för dagen och kan gå och lägga mig. När jag kommer upp finner jag att frun ligger i sängen hos yngsta barnet. Jaja.
* Nästa dag kl 07,00. Vaknar och går för att slå på datorn och sätta på en kanna kaffe.
* Kl 07,30 kommer familjen ned och gör sin frukost. De väsnas väldigt idag och jag är tvungen att säga till dem att vara litet tystare. Pappa sysslar med viktiga saker.
* Kl 08,00 Försvinner familjen iväg och det blir äntligen lugnt igen. Det har hänt massor av saker på forumet som jag måste ta itu med och det tar litet tid.
* Kl 10,30 kommer jag ut i köket för att ta mig en macka. Ingenting är inplockat efter frukosten och även om det är praktiskt just nu så undrar jag var det egentligen är för fel på henne, när hon struntar i det.
* Kl 10,35 hittar jag en lapp på kylskåpet som säger att hustrun tagit barnen och flyttat till sin mor och att de inte tänker återvända. Jag funderar över detta en stund.
* Kl 10,37 återvänder jag till forumet och dagens viktiga värv.
En forum-änkas funderingar
- Louie
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
- Kontakt:
SV: En forum-änkas funderingar
Underbar berättelse! Känner faktiskt igen mig på en del punkter.
Tusen tack
Tusen tack
Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund var på samhället vilar.
Linuxuser - Fri webhosting åt folket!
IRC: Louie` @ #kurbitz freenode - Jabber: PM för jabber
Usch så tragiskt!
Det är ju mitt liv du berättar om!
Det är ju mitt liv du berättar om!

LMAO!!!!

- gholen
- Hedersmedlem
- Utgåva: 10.04 Lucid LTS
- Kontakt:
Det är ju mitt liv ni talar om!
Bortsett från fru och barn, är detta mitt liv!
Hjälp, kaffet är slut!
Bortsett från fru och barn, är detta mitt liv!
Hjälp, kaffet är slut!
- Louie
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
- Kontakt:
Jag säger det samma Gholen man känner igen sig själv otroligt mycket
Rätt hemskt egentligen.

Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund var på samhället vilar.
kan man gissa vad du kände igen dig på?
Frun och ungarna flyttar från dig
ja bara skämta.
Frun och ungarna flyttar från dig

ja bara skämta.
Aj, det bränns riktigt rejält, Jag är nära lösningen och MVG i skolan 

Njaaa, fru har jag aldrig haft eftersom jag inte är lagd åt det hållet,
men barn (numera vuxna) har jag av bägge sorterna och de är guskelov utflugna.
Jag försökte sätta mig in i hur det skulle kunna vara i något/några hushåll nånstans. Litet delvis beroende av att jag ofta ser ryggen på min man
där han sitter framför sin burk. Lyckligtvis har jag min burk i samma rum, så vi kan faktiskt umgås med varandra och fara som tättingar mellan varandras pågående påhitt på resp. dator. Och så kramas vi så fort vi möts mitt emellan s.a.s.

Jag försökte sätta mig in i hur det skulle kunna vara i något/några hushåll nånstans. Litet delvis beroende av att jag ofta ser ryggen på min man