Pidgin vs Empathy

Här behandlar vi program för Internet och kommunikation; webbläsare, chatt-program, filöverföring osv.
Elias laurell
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Pidgin vs Empathy

Inlägg av Elias laurell »

Tycker empathy verkar riktigt kasst, kan någon förklara varför pidgin inte är standard längre ?
eyerouge
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Kontakt:

Re: Pidgin vs Empathy

Inlägg av eyerouge »

Elias laurell skrev:Tycker empathy verkar riktigt kasst, kan någon förklara varför pidgin inte är standard längre ?
Håller med dig, men i slutändan är det en smakfråga och det beror på vad man vill göra med programmen och vad man är van vid osv.

Jag tror att Empathy är mer förankrat i GNOME, det och det faktum att Empathy ska ha bättre ramverk under huven som bl.a. kommer ge oss videochat etc gör väl att de tror mer på Empathy på sikt. Själv tycker jag dock att de bytte helt för tidigt.
Bild
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Empathy är standard i den GNOME version som skeppas med Ubuntu 9.10. Mycket beror på det också. Men även jag tycker dom bytte lite väl tidigt, tyvärr.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av ZX Spectrum »

Problemet med Empathy är att det är svårt att förstå sig på var loggar, smileys m.m. sparas i hemmappen. Det verkar vara på olika ställen och är därför helruttet.
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Elias laurell
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Inlägg av Elias laurell »

Det största problemet är att utvecklarna verkar ointresserade av säkerhet och inte svara på kritiken om avsaknad av kryptering mm.
Skriv svar

Återgå till "Internet"