Hej.
Jag har installerat Ubuntu 9.10 och är mycket nöjd och allting fungerar fint, förutom en sak. Det är nämligen så att ibland, helt utan anledning, hänger sig datormusen. Det händer inte ofta, kanske en gång per varannan dag, men det är störande när det väl sker. Jag kan inte komma på något speciellt jag gör när det händer utan det kan ske lite närsomhelst. När den hänger sig finns det bara ett sätt att få den att fungera igen, nämligen att starta om datorn. Har testat att koppla in och ut musen men det fungerar ej.
Jag har en mus som är kopplad till datorn via USB, om den informationen kan vara till någon nytta.
Har sökt på Google efter information hur länge som helst men hittar inget bra så jag hoppas att ni kan hjälpa mig.
// Theworld2
Datormusen hänger sig ibland
Re: Datormusen hänger sig ibland
Börja med att kontrollera så datorn fortfarande tror att musen är ansluten när det händer.
detta gör du i terminalen med kommandot:
detta listar alla usbanslutna enheter kolla både när det funkar och inte så kan du ju se om det skiljer något.
detta gör du i terminalen med kommandot:
Kod: Markera allt
lsusb
Tack!
Ska kolla genast och sedan nästa gång problemet inträffar.
// Theworld2
Ska kolla genast och sedan nästa gång problemet inträffar.
// Theworld2
Jag tror en av uppdateringarna jag laddade ner för Ubuntu fixade problemet för musen ahr inte hängt sig på några dagar nu.
Jag hoppas verkligen att det är så att problemet verkligen är borta för då slipper jag tänka på det mer sen...
Jag hoppas verkligen att det är så att problemet verkligen är borta för då slipper jag tänka på det mer sen...
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Hej Alla,
Det var ju tur att det löste sig så du slapp vänta på tomten nästa år!
Det var ju tur att det löste sig så du slapp vänta på tomten nästa år!