Jag har använt Unetbootin nu massor av gånger för att göra USB installationer. Alltsås Linux Ubuntu startar bootar från USBpinnen.
Nu vill jag göra en "Frugal install" och UNetbootin säger att den kan det. Men jag finner inte beskrivningen. Minns vagt att jag läst hur man gör.
Jag har en Mint Linux iso från Exton some jag vill använda för den är en av två som funkar på min dator och verkar bäst.
Men när jag kör igång mint4win så vill den ladda ner en ny version och bryr sig inte om den .iso jag vil använda.
Ok så jag tänkte att om det är sant det som UNetbootin säger så är det ju superbra.
Men problemet är att det går inte att lita på att alla använder orden Frugal install på samma vis. Vissa använder det om att installera på andra partitioner.
Som jag förstått så betyder det också att man aldrig behöver göra någon partition. Man ska kunna göra Frugal install på den NTFS HDD som win7 ligger på och att boot helt enkelt gör samma sak som med USBpinnen. Bootar som en live CD direkt i RAM minnet.
Har någon erfarenhet eller har läst var Frugal install betyder i UNetbootin texten?
Frugal install med UNetbootin på Windows 7?
Re: Frugal install med UNetbootin på Windows 7?
Beslöt mig för att våga "frugal install" med UNetbootin och det gick bra. Jag använde den .iso som ubuntu.se har gjort remix på.
Den kan allt utom att spara förändringar så det måste jag försöka finna någon lösning på.
Har lagt till Puppy 4.3.1 för den kan spara förändringar.
PS jag skriver det här från Ubuntu Remix 4.3 på min HP SR5622SC Vista men bootad på Ubuntu.
Kan lägga till hur många linux distros som helst utan att någonsin ändra på HDD partioner eller nåt.
enda nackdelen är att alla distros inte har något sätt att spara förändringar.
ska finnas beskrivningar någonstans hur man gör en Casper-rw fil som tillåter att man spar.
Frågan är om jag som total newbie kan klara sånt. Puppy har allt detta redan inbyggt.
Den kan allt utom att spara förändringar så det måste jag försöka finna någon lösning på.
Har lagt till Puppy 4.3.1 för den kan spara förändringar.
PS jag skriver det här från Ubuntu Remix 4.3 på min HP SR5622SC Vista men bootad på Ubuntu.
Kan lägga till hur många linux distros som helst utan att någonsin ändra på HDD partioner eller nåt.
enda nackdelen är att alla distros inte har något sätt att spara förändringar.
ska finnas beskrivningar någonstans hur man gör en Casper-rw fil som tillåter att man spar.
Frågan är om jag som total newbie kan klara sånt. Puppy har allt detta redan inbyggt.