Nyhetsrutan

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
Okänd

Nyhetsrutan

Inlägg av Okänd »

Eftersom jag lider av svåra auktoritetsproblem så har jag invändningar även mot hur Nyheter-rutan är utformad. Där har vi ett stort rött OBS! och massor av text i fetstil.

På grund av rutans placering på sidan och det F-formade mönster som nästan alla datoranvändare uppvisar när de läser en sida, kommer de att se nyhetsrutan varken de vill eller inte. Att ytterligare framhäva budskapet genom att begagna sig av fetstilt text och röd text kan för vissa individer på forumet (inkl. mig) kännas som lite av en dumförklaring.

Det är ingen som kommer att missa den här texten. :) Mitt förslag är därför att dämpa den en aning genom att ta bort fetstilen, ta bort OBS!'et och formulera om texten en aning. Ett exempel vore:

"Som ni ser har forumet förändrats, både till form och funktion. Vi har också utformat nya regler för forumet som vi ber er att ta del av. Ett inlägg på forumet anses vara en "aktiv handling", genom vilken du indirekt väljer att respektera och efterleva dessa regler. Vänligen / Administrationen, Ubuntu Sverige"

+ Delaktighet
- Pekpinnar
Senast redigerad av 1 CryingFreeman, redigerad totalt 12 gånger.
Okänd

SV: Nyhetsrutan

Inlägg av Okänd »

Jag skrev ju det i din tråd om ämnen.... ;D

Det ser bedrövligt ut...

;)
Okänd

Inlägg av Okänd »

plun skrev: Jag skrev ju det i din tråd om ämnen.... ;D

Det ser bedrövligt ut...
Jag vet det, men jag tänkte att eftersom ingen verkade ta notis om det så gav jag det ett eget ämne. Men cred till dig. :)
Okänd

Inlägg av Okänd »

CryingFreeman: Tack för dina kommentarer. Jag postar även denna tråd i moderatorforumet för reflexion.
Okänd

Inlägg av Okänd »

Johan Lundmark skrev: CryingFreeman: Tack för dina kommentarer. Jag postar även denna tråd i moderatorforumet för reflexion.
Finns det något annat att reflektera över än att det snarast ska skrivas om.

"Posta i moderatorforumet"....  "show" på hög nivå.... ;D

Har aldrig varit med om något liknande... :D
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Sverige"