Imorse så ville inte min bärbara starta där jag har Ubuntu 9.10 som OS.
Testade för ett tag sedan att köra recovery-mode. Där stannade den på raden "work_notifysing 0 x13/0x25". Att köra på LiveCD fungerar iaf.
Vad kan jag göra?
//MVH H
Ubuntu startar inte
- micke_nordin
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Re: Ubuntu startar inte
Kan du ge lite mer detaljer om vad som hänt? Har du installerat något, tappat datorn eller gjort någon uppdatering nyligen?
/Micke
/Micke

Jag har inte gjort något speciellt. Den fungerade felfritt kvällen innan. Fast det verkar som att HDD har kraschat. Tänkte installera om Ubuntu, men det kom till 97% sen gick det åt pipan.
Ubuntu har tidigare varnat för dålig disk. Finns det någon felsökningsprogram som man kan köra via LiveCD, så man är helt säker? Skulle vara surt att köpa ny disk och det inte var det felet!
Tack för svar
//MVH
Ubuntu har tidigare varnat för dålig disk. Finns det någon felsökningsprogram som man kan köra via LiveCD, så man är helt säker? Skulle vara surt att köpa ny disk och det inte var det felet!
Tack för svar

//MVH
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Om du kör karmic live-CD så kan du kolla hårddisken med Diskverktyg (palimpsest) som finns under System > Administration. Givetvis under förutsättning att disken detekteras.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch!