Hejsan.
Kör Ubuntu 9.04. Hade 9.10 tidigare, men det buggade sig lite väl mycket, så jag körde en ren installation på 9.04 istället. Dock har en av buggarna följt med... med jämna mellanrum dör adressfältet i Firefox. Får inte upp några alternativ eller någon webbhistorik, och måste antingen starta om hela webbläsaren för att det ska fungera eller vänta och hoppas att det ska börja funka igen. Händer inte ens något när jag trycker på den där pilen som annars brukar visa den där listan (bredvid addres fältet). Någon som vet vad det här beror på och hur man fixar det? För det här driver mig till vansinne!
Bästa hälsningar,
lord.
Firefox problem
- skalman65
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Re: Firefox problem
Jag har inte råkat ut för något liknande , men hade en hel del problem efter att uppdaterat till 9.10
Valde därför att nedgradera via en ominstallation, (som jag förstår att du gjort)
För att lyckas med det var jag tvungen att köra en "kill disk" .
Vet inte hur mycket du har hunnit att konfigurera maskinen eller om du känner för att göra en "ny" om installation,
Tilläggas kan att jag innan jag kunde installera 9.04 efter att jag kört "kill Disk" var tvungen att partionera Hd först.
Valde därför att nedgradera via en ominstallation, (som jag förstår att du gjort)
För att lyckas med det var jag tvungen att köra en "kill disk" .
Vet inte hur mycket du har hunnit att konfigurera maskinen eller om du känner för att göra en "ny" om installation,
Tilläggas kan att jag innan jag kunde installera 9.04 efter att jag kört "kill Disk" var tvungen att partionera Hd först.
Just körde en ren installation, med omformatering och allt (fick till och med göra det manuellt då jag har en dual boot med Windows 7, raderade mina Ubuntu partitioner och skapade nya, en för att installera på och en som swap). Då borde väl inget skräp finnas kvar?
EDIT:
Det är också den enda buggen som följt med, min IPod verkar funka nu och den extremt irriterande hanteringen av touchpaden är borta med vinden.
EDIT:
Det är också den enda buggen som följt med, min IPod verkar funka nu och den extremt irriterande hanteringen av touchpaden är borta med vinden.
Ingen som vet något mer?
-
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Jag vet inte hur man löser det, men jag har exakt samma problem som du. Jag har två datorer som kör 9.10 med FF 3.5 och vad jag tror är det bara ett problem på en av dem. I alla fall händer det betydligt mer på den ena än den andra. Jag är också tacksam för en lösning.
EDIT
Jag googlade lite och det var inte svårt att se att det är ett problem som fler har. Det kanske hänger ihop med compiz och det är rapporterat som en bugg.
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+sour ... bug/438868
/Birkovic
EDIT
Jag googlade lite och det var inte svårt att se att det är ett problem som fler har. Det kanske hänger ihop med compiz och det är rapporterat som en bugg.
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+sour ... bug/438868
/Birkovic