Ingen priv..

Frågor om LiveCDn samt installation och uppgradering av Ubuntu och dess varianter
Avos

Ingen priv..

Inlägg av Avos »

Har nyinstallerat 9.10, men det visar sig att jag inte har någon priv att ändra några systeminställningar. Det ska komma upp en nyckel i högra hörnet som fixar sådant, men det har inte skett.
Användarvisningsbild
philip5
HC-IRCare
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
Kontakt:

Re: Ingen priv..

Inlägg av philip5 »

Vad är en priv? Kanske bara är jag men jag förstår inte alls vad du menar och vad ditt problem är.
-------------------------------------------------------------
Min PPA för Ubuntu: http://launchpad.net/~philip5
Twitter: http://twitter.com/philip_johnsson
IRC: Philip5 @ freenode.net #ubuntu-se #kubuntu-se
Användarvisningsbild
Sundberg

Inlägg av Sundberg »

Privilegium är det enda jag kan tänka mig. Men det hjälper ju å andras sidan inte så mycket.
Nyfiken är man dock - Avos: utveckla :)
Ubuntu 10.04 x86 @ AMD Athlon 64 3200+, TwinMos 2048MB PC3200 DDR SDRAM, Nvidia GeForce 6600GT (256MB, PCI-E), SB Audigy 2.
Avos

Inlägg av Avos »

Sundberg skrev:Privilegium är det enda jag kan tänka mig. Men det hjälper ju å andras sidan inte så mycket.
Nyfiken är man dock - Avos: utveckla :)
Nej det var en idiot-grej.. Jag provade med sudo -s och då funkade det. Sedan såg jag att nycklarna dök upp i högra övre hörnet.
Men den tog inte emot passorden i alla fall, vilket berodde på att jag installerat ett ryskt tangentbord, och jag upptäckte så småningom att den lagt det ryska tangentbordet som det primära ..Ska börja leta var man ändrar det..

... hmm fixade det. Vet inte varför det finns en så dum funktion så att det GÅR att lägga ryska som primärt språk. Även ryssar måste ju faktiskt skriva med latinska bokstäver när det gäller kommandon etc..
Skriv svar

Återgå till "Installation och uppgradering"